Потяг до Гайворона залишиться!
26 травня "Укрзалізниця" мала скасувати потяг Вінниця — Гайворон №667/668 як збитковий. І, через письмові скарги пасажирів, продовжила його рух ще на рік, повідомляє сайт gazeta.ua.
— Може, цей поїзд невигідний для держави, але для нас — єдине, що по карману. Я підщитав, що їздити ним у чотири рази дешевше, чим маршруткою. Наприклад, поїзд до Генрихівки (станція у селі Красносілка Бершадського району Вінниччини) за місяць туди й назад хаває 108 гривень, а маршрутка — 480, — каже 25-річний Сергій Тихоненко з райцентру Гайворон на Кіровоградщині.
Він один із активістів, які об'єдналися в групу у соціальній мережі "Вконтакте" і протягом місяця добивалися, щоб цей рейс залишили.
— Ми дзвонили "Укрзалізниці", Кіровоградській облраді й меру Вінниці. Залізниця відписала, що потяг залишать, бо він має соціальну значимість. Таки відстояли.
— Чув, це син Януковича привласнив лінію й тепер, що схоче, те й зробить з нами, — додає сивий літній чоловік.
— Хай тільки попробує. Я за цей поїзд готова зубами гризти. Батьки перекриють дорогу, бо всі студенти ним на учобу добираються, — додає Оксана Раєць. — Мені до Красносілки дорога у 12 гривень обходиться. Автобусом було б 50.
Потяг курсує двічі на тиждень. Із Гайворона вирушає в понеділок та четвер о 23.46. Із Вінниці — у понеділок і п'ятницю о 15.50. На Вінниччині перетинає шість районів — Вінницький, Немирівський, Гайсинський, Теплицький, Томашпільський та Бершадський. Сполучає з обласним центром малі села, до яких інший транспорт не ходить. Поїзд має три загальні та два плацкартні вагони. Вміщає 352 пасажири.
— Скорочення електропоїздів ударило по найбідніших, — говорить 45-річний Михайло Задорожній, голова депутатської комісії з питань транспорту та зв'язку у Львівській обласній раді. — Ці люди тепер мають пересідати на вдвічі дорожчі автобуси.
Урзалізниця робить усе для власного збагачення. Це монополіст, що підпорядковується уряду. Пасажирські перевезення збиткові. Тому залізниця хоче перейти в основному на вантажоперевезення, які приносять надприбутки. Ще в радянські часи збиткові пасажирські перевезення покривалися прибутковими вантажними.
Думаю, зараз розчищається дорога для майбутньої приватизації "Укрзалізниці". Неприбуткові галузі прибирають, щоб новий власник отримав дохідну структуру. Так само зробили з "Укртелекомом". Його приватизували і ліквідовують збиткове дротове радіо.