Водіїв одягнули у форму (РІА)

Зображення користувача Oleg.
Автор: Oleg+34 / Дата: 16.08.2012 22:15 /

Вінниця стала першим містом України, в якому ввели єдину форму для водіїв комунального транспорту. А нещодавно, ще й маршрутників перевдягнули в «однострій». Хоча, для Європи така практика – справа звична

З першого серпня водіїв та контролерів громадського транспорту Вінниці почали одягати у спеціальну форму. Літній варіант форми - це сині брюки/спідниця, сорочка з нашивкою «Вінницька мережа громадського транспорту», галстук з гербом міста, блайзер чи пілотка для жінок. До осіннього варіанту додаються куртка та гольф, які теж уже видаються водіям. Пізніше передбачається виготовити ще і зимовий варіант спецодягу, але його дизайн ще не затверджений.

- Мені подобається, - водії стали виглядати більше солідно, - ділиться враженнями вінничанка Людмила Лещенко.

- Форма гарна, зручна, - каже водій автобуса Володимир Бутенко. – Ще будемо їздити, дивитися. Але, на перший погляд – все дуже добре. Були випадки, коли люди підходили з мобільними телефонами і фотографували нас.

Досвід Вінниці можуть перейняти і інші міста України. Але поки що наше місто є єдиним в країні, де введена форма для водіїв. Пасажирам такі нововведення подобаються. Хоча, скептиків, які вважають цей крок «показухою» та відмиванням грошей, також вистачає. Опитування, проведене на сайті «20minut.ua» - яскраве тому підтвердження.

Відтепер міська влада може похизуватися не тільки новітнім для України, але й для Європи нововведенням – Wi-fi у трамваях – але й естетичним виглядом водіїв транспорту. Якщо друге явище – нормальне і звичне для європейських країн, то безкоштовна мережа інтернет навіть для небідних європейців – дороге задоволення.

Окрім водіїв, перевдягнули і контролерів (хоча вінничани і рідко бачать віднедавна їх у транспорті – та вони є). Кондукторам залишили сині накидки. На підприємстві кажуть - сьогоднішні жилети, які є у них - з'явилися не просто так. До того ж, оскільки серед кондукторів спостерігається певна плинність кадрів - шити індивідуальну форму для кожного поки не вважають за доцільне.

Олег Матюхов (32)

редактор сайту «Вінницький трамвай»:

- Форма для водіїв у Вінниці вводилася вже неодноразово. Вперше вона з’явилася одразу з запуском першого трамваю у 1913 році. Тоді форму ввели для водіїв та кондукторів. Був літній варіант і зимовий – шинель і кепка. Професія водія трамваю у царській Росії була престижною, на рівні як зараз професія, наприклад, пілота літака. Адже тоді трамвай – це було новітнє слово техніки. У нашому краєзнавчому музеї збереглася фотографія водія у формі, датована 1913-1914 рр (вона є і на нашому сайті). Взагалі, окрім фотографій будь-яких документальних підтверджень того, що у водіїв була форма, немає. Є данні (знову ж таки з фотографій), що у 30-х роках вводили форму – вона була схожою на солдатську, тільки спрощена, але з своїми знаками відмінності. Востаннє у Радянському союзі форму вводили у кінці 1980-х років, але проіснувала вона недовго. Введення форми – я вважаю – позитивний крок. Адже водій має відрізнятись, певним чином статусно виглядати. Слідкувати потрібно не тільки за станом вагонів і колій, що наше трамвайно-тролейбусне управління робить на відмінному рівні, але й за зовнішнім виглядом персоналу – все має розглядатись комплексно.

Олена Малай (29)

дизайнер

- Це добре, що вводиться форма – таким чином наводиться порядок. Але, як дизайнер одягу, я б зробила форму не настільки офіційною. Мабуть, варто її було б зробити більш стильною, веселішою – нинішня форма водіїв мені нагадує міліцейську. Усі держстандарти, які ми вчили в інституті, розроблялися кілька десятиліть тому. На мою думку, вони вже застарілі – потрібно дивитися вперед, шукати щось нове. Синтетичний матеріал, з якого, наскільки мені відомо з того, що я читала в інтернеті, пошита форма – це не дуже добре. Я бачила водіїв, які їхали у розстебнених сорочках – у сорокаградусну спеку їм дуже жарко. Адже синтетика влітку парить, а взимку зовсім не гріє. Можливо, простіше було б зробити водіям бавовняні білі сорочки замість синіх синтетичних. Взагалі, було б добре, якби і кондуктори були більш акуратними, виглядали гарніше – бо кожен з них одягається по-своєму і деякі виглядають не досить вдало. Їм би теж не завадила єдина форма – хоча б «білий верх, чорний низ».

Микола Завірюха (53)

заступник директора трамвайно-тролейбусного управління

- Всього ми замовили близько 500 комплектів форми, вона шилася для кожного індивідуально. Одразу кілька вінницьких спеціалізованих підприємств були залучені до пошиття нашого замовлення. І виготовили вони форму за дуже короткий термін. Дизайн розроблявся з початку року. При розробці враховувалися безпосередньо наші вимоги – щоб для водія тролейбуса, трамвая чи автобуса було максимально зручно працювати. Потім запропоновані зразки затверджувалися керівництвом міста. За формою можна буде зрозуміти і класність водія. Це можна зробити за спеціальними нашивками, на кшталт міліцейських погонів. Наприклад, одна смужка – означає, що водій – третього розряду, дві – другого, а три – першого. У нас в основному працюють водії першої та другої категорії. Приклад Вінниці, напевно, будуть наслідувати і інші міста України.

Олег Пилипенко (24)

лідер гурту «Серце Дженніфер»

- Введення форми – це позитивне явище не тільки для вінничан, але й для гостей міста. Дуже приємно, що вперше в Україні це відбувається саме у нашому місті. Я вважаю, що вінницькі трамваї – це одна з родзинок міста. Потрапляючи в трамвай – бачиш водія у формі – і стає зрозумілим, що він працює в державному підприємстві, це солідно виглядає. У льотчиків є своя форма, у залізничників, у міліціонерів. Якось було несправедливо, що у водіїв громадського транспорту не було своєї форми. Дійсно, ще не завадило б кондукторам ввести форму. Але розумію, що через плинність кадрів, форму не вводять з питань економії. Звичайно, багато хто кажуть, що перш за все потрібно було б звернути увагу на інші проблеми – дорожні, комунальні. Але для іміджу міста форма потрібна. Приємно, що форму надягнули і водії маршрутного таксі – якось навіть змінилися вони. На заході персонал у громадському транспорті більш чемний, вони ніколи не грубіянять. Я думаю, з часом «совковий» менталітет зміниться.

+1
0
-1