Ціну на проїзд в вінницькому міському транспорті можуть підвищити

Зображення користувача Oleg.
Автор: Oleg / Дата: 27.06.2014 09:47 /

З 2012 року в результаті перебудови системи пасажироперевезень кількість електротранспорту, який щодня працює на лініях, збільшилась на 25 одиниць, автобусів великої місткості - на 45 одиниць.

З 2012 року в результаті перебудови системи пасажироперевезень кількість електротранспорту, який щодня працює на лініях, збільшилась на 25 одиниць, автобусів великої місткості - на 45 одиниць. Покращилась і якість надання послуг з перевезення та з’явились нові сервіси для пасажирів. Але вартість електроенергії, запчастин, витратних матеріалів, розмір мінімальної зарплатні з кожним роком зростає. До того ж, витрати за перевезення пільговиків держбюджет компенсує КП «Вінницькій транспортній компанії» менше ніж на 30 %. Тому сьогодні під час звітування перед виконкомом про хід виконання Програми з розвитку міського електротранспорту Вінниці директор департаменту енергетики, транспорту та зв’язку Олексій Пидоченко озвучив питання перегляду тарифів на проїзд.

КП «Вінницька транспортна компанія» залишається одним з провідних підприємств міського електротранспорту України. У 2012 році у Вінниці було розпочато реорганізацію системи транспортних перевезень, щоб забезпечити стале функціонування та подальший розвиток муніципального транспорту. З того часу вдалось значно збільшити кількість електротранспорту та великомістких автобусів на лініях. Сьогодні щоденно на лінії виходить 74 трамваї, 111 тролейбусів та 59 автобусів. Перевезення пасажирів також забезпечують 256 маршруток.

В той же час «Вінницька транспортна компанія» постійно працює над якістю надання послуг громадським транспортом. Протягом двох років силами комунального підприємства вже вдалося капітально відновити 69 одиниць тролейбусів (більше половини від тої кількості, яка щодня знаходиться на лініях). А в цьому році під державні гарантії вже закуплені і працюють на маршрутах 40 одиниць новеньких тролейбусів. Цюріхські трамваї, які вже кілька років обслуговують всі трамвайні маршрути, підтримуються у належному технічному стані. Всі вони оснащені wi-fi маршрутизаторами. Таке ж устаткування, а також відео реєстратори, найближчим часом будуть встановлені і на нових тролейбусах, як і на 30 автобусах, перші поставки яких очікуються вже до кінця місяця. Про покращення обслуговування свідчить зменшення кількості скарг на роботу громадського транспорту майже на 80%.

В цьому році завершиться і реалізація масштабного проекту з будівництва трамвайної колії від вулиці Келецької до Барського шосе, що дозволить покращити транспортне забезпечення мікрорайону Вишенька та створити нові трамвайні маршрути.

За п’ять місяців 2014 року громадським транспортом вже перевезено 75,7 млн. пасажирів, з яких 57,1 млн. (або 75%) – користувались електротранспортом. «Вінницька транспортна компанія» забезпечує і перевезення 30 пільгових категорій громадян, які мають право на безкоштовний проїзд. В той же час держава компенсує затрати підприємства на перевезення таких пасажирів лише на 28 %, і щорічно ця частка меншає. На сьогоднішній день збитки Вінницької транспортної компанії за перевезення пільгових категорій населення протягом п’яти місяців становлять 31,3 млн. грн., що складає 36 % від загальної потреби коштів для технічного обслуговування транспорту, колійного господарства і контактної мережі та експлуатаційної діяльності. За словами директора департаменту енергетики, транспорту та зв’язку Олексія Пидоченка, можливим варіантом вирішенням цієї проблеми може бути впровадження державою адресної допомоги.

В той же час постійно ростуть складові тарифу на проїзд. «Ще в кінці 2011 року Міністерство економічного розвитку і торгівлі та Міністерство інфраструктури України погодило економічно обґрунтований тариф для Вінниці на перевезення електротранспортом на рівні 1,90 грн., - зазначає Олексій Пидоченко. - Але тариф було піднято тільки у 2013 році і лише до рівня 1,50 грн. на електротранспорт, та 1,75 грн. на проїзд у муніципальних автобусах. З того часу мінімальна заробітна плата зросла ще на 11 %, електроенергія – на 15 %, інші витрати – на 25 %. І покриття цих затрат є важким тягарем для підприємства. Тому наразі постає питання про перегляд тарифу на проїзд у муніципальному транспорті».

Просять переглянути тарифи і приватні перевізники, які перевозять пасажирів у маршрутках. Вони вже звертались до виконкому з цим питанням ще у квітні, але отримали відмову. Зараз кажуть, якщо ще зачекати – будуть змушені скорочувати кількість виїздів на маршрутах. «У квітні нам відмовили в зв’язку з ситуацією в країні. Ми поставились до цього з розумінням, тому чекали три місяці, щоб ситуація стабілізувалася. Але на сьогодні паливо, найголовніший фактор, який впливає на вартість перевезень, коштує 15 грн. Для того, щоб надавати якісні послуги, автобуси потрібно нормально утримувати та ремонтувати. А маршрутами курсують імпортні автомобілі, які потребують імпортних запчастин, ціни на які «прив’язані» до євро та долара, за цей час вони піднялися в 2-2,5 рази. Їх обслуговування ми проводимо на СТО, які теж підняли ціни, - говорить голова Асоціації приватних перевізників «Маршрут» Олександр Гота. - В багатьох містах України ціни на проїзд у маршрутках вже підняли, тому ми також просимо виконком переглянути тарифи на перевезення. Тому що ми не зможемо в подальшому надавати якісні послуги, не буде чим заправити машини, їх ремонтувати, і ми будемо змушені скорочувати кількість рейсів».

В. о. міського голови Сергій Моргунов каже, що перед тим, як приймати рішення, необхідно ретельно проаналізувати та перевірити усі розрахунки: «Дійсно, не секрет ні для кого, що проблема є. Сьогодні ситуація по відшкодуванню коштів за перевезення пільгових категоріях громадян є досить проблематичною. Вчора я був на зустрічі за участю Президента і всіх міських голів, і там теж піднімалося це питання, але фактично чіткої відповіді не було надано в зв’язку з тим, що всі розуміють, яка сьогодні економічна ситуація в державі. Тому об’єктивно розраховувати на те, що ці відшкодування будуть, сподівань немає. Разом з тим, «Транспортна компанія» бере на себе досить багато додаткових навантажень. Але хочу наголосити, що ми в першу чергу повинні думати про вінничан. Щоб все це було об’єктивно, і ніхто собі не накручував якісь відсотки при перегляді тарифу, необхідно всебічно вивчити ситуацію і тільки після того приймати рішення. Доручаю профільним департаментам разом з «Вінницькою транспортною компанією» і приватними перевізниками опрацювати це питання». Він також доручив першому заступнику міського голови Володимиру Кістіону взяти це питання під особистий контроль. ​