Чи повторить Вінниця транспортний досвід Львова

Зображення користувача Oleg.
Автор: Oleg / Дата: 27.01.2012 22:12 /

Пише "20 хвилин".

На минулому тижні місто відвідала львівська делегація. Міська рада Вінниці цей візит особливо не анонсувала. Зате мер Львова у заяві журналістам встиг повідомити: мер Вінниці попросив у нього допомоги у запровадженні нової схеми руху

Допомогти Вінниці запровадити нову схему руху взялися львів'яни. Дарма, що у них подібна реформа провалилася з тріском.
За словами мера Львова, мер Вінниці попросив у нього допомоги у запровадженні нової схеми.
Що саме Вінниця винесе з досвіду транспортної реформи у Львові, поки що невідомо. Зате відомо інше - представники міста Лева поїхали додому з пропозицією купівлі вінницьких трамваїв.

Зі Львова - з любов'ю
Якщо у нас весь громадський транспорт лише готується їздити за новою схемою з 23 лютого, то у Львові транспортна схема, хоч і з горем пополам, уже працює.
- До мене звернувся міський голова Вінниці, пан Гройсман, - каже мер Львова Андрій Садовий. - У лютому вінничани планують вводити нову транспортну схему, і просять нас допомогти. Заступник начальника управління транспорту та зв'язку Львівської міськради здійснив робочий візит до Вінниці. Ми свій досвід передамо Вінниці, тому що транспортні схеми будуть мінятися в усіх містах України.
За словами директора міського департаменту енергетики, транспорту та зв'язку Олексія Пидоченка, представники Львова, зокрема і заступник начальника управління транспорту та зв'язку Львівської міськради Андрій Білоус, справді були у Вінниці.
- Вони були в нас у п'ятницю та суботу, - каже він. - Розповідали про свій досвід, але в основному перебували у трамвайно-тролейбусному управлінні - говорили про трамваї.
Справа в тому, що у Львові після запровадження нової схеми руху суттєво збільшилося навантаження на електротранспорт. У зв'язку з цим Львів, за словами начальника управління транспорту і зв'язку Львівської міськради Миколи Жука, вивчає можливість оренди трамваїв у Вінниці.

Пропозиція, від якої...
У Вінницькому трамвайно-тролейбусному управлінні кажуть, що попередні переговори зі львівською делегацією пройшли нормально.
- У нас були заступник департаменту транспорту львівського виконкому, начальник трамвайного депо і трамвайно-тролейбусного управління. Зараз вони готують зустріч з міським головою Львова і мають ухвалити остаточне рішення по нашій пропозиції, - каже начальник Вінницького трамвайно-тролейбусного управління Володимир Бугайчук.
Проте, як виявилось, Вінниця запропонувала Львову не оренду, а купівлю та капітальний ремонт трамваїв.
- У Львові проблема з трамваями, - каже Володимир Бугайчук. - Вони випускають на лінії всього 62 трамваї. Це доволі мало для 900-тисячного міста. Особливо зважаючи на те, що у свій час вони випускали не менше 150 трамваїв. Зараз ситуація у них критична, і вони шукають шляхи її вирішення. Я запропонував львів'янам два варіанти співпраці.
За першим варіантом львів'янам пропонують спільний ремонт 44 несправних трамваїв, які вони мають.
- У них немає ремонтної бази, - каже Володимир Бугайчук. - Створювати таку базу, яка, наприклад, є у нас - це процес довготривалий (ми свою створювали років десять) та дорогий. Ми пропонуємо, щоб вони організували у себе ремонт трамвайних кузовів. Ми ж, зі свого боку, підготуємо для них кадри, навчимо людей, які можуть це робити. А у Вінниці ми будемо ремонтувати для них комплектуючі та елементи кузова, усі вузли агрегатів тощо. Ми можемо робити буквально усі електричні та механічні елементи. Це вигідно і для Львова, і для нас. Адже у нас при переході на швейцарські трамваї уся технологічна база залишилася зараз незадіяною. Крім того, є достатня кількість спеціалістів. Львову ж не доведеться витрачати гроші та час на створення повноцінної ремонтної бази. Тим більше, що їм треба вирішити питання з транспортом до «Євро-2012».
Ще одна пропозиція, яку отримали львів'яни - купівля 20 чеських трамвайних вагонів, які стали зайвими після появи швейцарських «міражів».
- Зважаючи на те, що у нас є зайві чеські трамвайні вагони, я їм запропонував купити 20 з них, - каже Володимир Бугайчук. - Але при умові, що ми робимо їх капітальний ремонт. Бо в тому стані, в якому вони знаходяться сьогодні - я не думаю, що вони будуть потрібні Львову, особливо зважаючи на «Євро-2012». А після того, як ми їх капітально відремонтуємо, Львів може їх використовувати ще років із десять. Якщо львів'яни захочуть, ми також можемо встановити в цих трамваях інформаційну систему - таку, яка є в нашому транспорті.
Скільки може коштувати один відремонтований трамвай - поки що невідомо. Кажуть, це залежить від конкретних робіт та експертної оцінки. Але сама вартість ремонтних робіт може складати близько 150 тисяч гривень.
- Думаю, питання має вирішитися найближчим часом, - каже Володимир Бугайчук. - Адже відремонтувати 20 вагонів за чотири місяці, які фактично залишаються до «Євро-2012», - це досить великий обсяг роботи.

Неспокійний Львів
Тим часом Львів після транспортної реформи, до якої уже повним ходом готується Вінниця, нагадує розбурханий мурашник.
У «західній столиці» нова транспортна схема запроваджена ще з першого січня, проте до змін львів'яни не пристосувалися й досі.
Як пише львівська преса, «транспортний колапс, який з початку року лихоманить Львів, перевершив усі найсміливіші прогнози песимістів».
У результаті транспортної реформи кількість маршрутів маршрутних таксі скоротилася. «Спальні» райони міста фактично відрізані від центру. А щоб дістатися на роботу, львів'янам доводиться витрачати вдвічі більше часу та грошей, платити замість двох гривень чотири, а то й навіть шість.
Львів'яни кажуть: «Наш міський голова настільки зганьбив себе цією реформою, що на його політичній кар'єрі можна ставити жирний хрест».
Львівські чиновники на вимогу губернатора вибачилися перед жителями міста за транспортні незручності, але людям від цього легше не стало. Гарячі лінії, на які львів'янам пропонують звертатися із зауваженнями, не працюють. На стендах зупинок громадського транспорту, замість обіцяних міською владою нових схем руху громадського транспорту, красуються саморобні плакати, розклеєні «прихильниками» нової схеми руху, з зображенням того місця, яким, на погляд львів'ян, думала влада, запроваджуючи транспортну реформу. Весело хіба що туристам. Вони не соромляться зробити фото на згадку біля цих стендів...
А от у львів'ян - нова традиція. Вони раз за разом проводять акції протесту, скандуючи: «Спасибі меру Садовому за те, що пішки йду додому!».

Проблеми Львова Вінницю не зачеплять?
На фоні Львова у Вінниці все спокійно. Принаймні поки що. До реалізації вінницької транспортної реформи, за якою кількість маршрутних таксі має скоротитись удвічі, ще місяць. А міська рада вже продемонструвала, що готова дослухатись до вінничан, представивши перші зміни до нових маршрутів.
Представників студентів включили до складу робочої групи по новій схемі руху транспорту, до неї увійшла й частина перевізників. Інша їх частина підготувала свій варіант маршрутної оптимізації і передала його до мерії. Але офіційної реакції мерії з цього приводу ще немає...
Хіба що - в соціальних мережах та на форумах гуртуються вінничани, які проти транспортних змін. Вони обурюються майбутніми транспортними новаціями та готують акції протесту. Проте їх дата і формат поки що остаточно не затверджені.
Тим часом вінничан заспокоюють: прийняті зміни маршрутної мережі – перші, та не останні.
- Основна помилка Львова, на мою думку, в тому, що там трохи не розрахували навантаження на електротранспорт, - каже начальник вінницького трамвайного-тролейбусного управління. - У них трамвайно-тролейбусне управління з урахуванням того, що Львів - це 900-тисячне місто, перевозить удвічі менше пасажирів, ніж ми. Наприклад, ми за дев'ять місяців перевезли 84 мільйони пасажирів. А Львів - 46 мільйонів. Це надзвичайно мало. Там просто немає чим возити. Ми ж за інтенсивністю пасажиропотоку четверті в Україні.
За словами Володимира Бугайчука, зараз уже є 268 пропозицій від перевізників на 318 авто по роботі за новою схемою. Але навіть комусь із них у новій схемі руху транспорту може не вистачити місця. Адже за затвердженою схемою Вінниці потрібно 250 авто в режимі маршрутних таксі.

Коментарі

20 минут очередной раз пытается раздуть из мухи слона, пытаясь для собственного пиара сталкивать разные мнения читателей. Никакой последовательности в материалах данного издания нет. И пишут подобные статьи соверешенно далёкие от этой темы люди.

Зображення користувача Игорь1991.
Игорь199128.01.2012 12:26 January 28, 2012

Це у якому такому сні Львів - 900-тисячне місто??? Там 760 тис населення... Це всеодно, що Вінницю 500-тисячним назвати..

Вчера побывал во Львове. Наблюдался небольшой хаос, создаваемый маршрутками в центре города, что затрудняло проезд трамваям. Маршрутки так и ползают по исторической части Львова.
Явно маршруток в избытке и нехватка электротранспорта. У нас в Виннице дела обстоят значительно лучше.