Планується зміна транспортної логістики міста
Нова схема руху вступить в силу з кінця лютого 2012 року.
Виконавчий комітет Вінницької міської ради 29 грудня затвердив нову схему руху маршрутних таксі. Вона була розроблена фахівцями Вінницького національного політехнічного університету на основі вивчення пасажиропотоків. Нова мережа маршрутів вводиться з метою покращення транспортного забезпечення вінничан, створення максимально безпечних умов перевезення пасажирів та розвантаження транспортних магістралей міста.
Питання оптимального вирішення проблеми транспортного забезпечення вінничан вже декілька років перебуває в полі особливої уваги міської влади. Вінниця і в цьому питанні слідує тенденціям розвитку сучасних європейських міст, роблячи ставку на розвиток громадського транспорту. Щоправда, міська влада тут працює на випередження, не чекаючи, коли місто зупиниться у нескінченних заторах.
За останні роки КП «Вінницьке трамвайно-тролейбусне управління» суттєво розширило і покращило свій парк. Завдячуючи підтримці швейцарських колег, місто упродовж останніх п’яти років безкоштовно отримало більше ста швейцарських трамваїв. Модернізується і тролейбусний парк. Не зважаючи на те, що кількість нових одиниць у рухомому складі порівняно невелика, працівники ТТУ власними силами по мірі можливостей здійснюють модернізацію існуючих тролейбусів. Поступово поповнюється новими автобусами і муніципальний автобусний парк, який створено на базі ТТУ. Його довелось будувати «з нуля». У 2012 році він нараховуватиме 23 великогабаритних автобуси для здійснення перевезень пасажирів.
Підсилення парку громадського транспорту дозволяє по-новому підійти до організації маршрутних перевезень у місті. У середині 90-их цей вид перевезень став чи не основним у більшості міст України. Пасажири, з одного боку, звикли до мобільних «маршруток». Але, з іншого боку, саме їх робота викликає найбільше нарікань. Не завжди витримується графік руху, частими є порушення правил дорожнього руху. Та й культура обслуговування пасажирів залишає бажати кращого.
Це підтверджує система контролю якості маршрутних перевезень, яка запрацювала у місті з минулого року. Для того, аби отримувати інформацію щодо роботи маршрутних таксі безпосередньо від пасажирів, відділ оперативного реагування «Цілодобова варта» наприкінці серпня 2010 року розпочав приймати та фіксувати в окремій базі дзвінки від громадян з приводу якості надання послуг приватними перевізниками. За цей період надійшло більш ніж 900 звернень, переважна більшість яких – скарги.
Новий підхід до організації маршрутних перевезень передбачає дві основні зміни. По-перше, мова йде про те, щоб перерозподілити маршрути, усунути дублювання, а вивільнений парк направити на покращення транспортного забезпечення там, де цю проблему неможливо вирішити з допомогою муніципальних автобусів та електротранспорту. По-друге, передбачено підвищення контролю за якістю маршрутних перевезень – вилучення з маршрутів технічно несправних «бусів», посилення контролю за роботою водіїв та станом транспортних засобів, які виходять безпосередньо на маршрути.
В основу цього підходу покладені результати вивчення ситуації у системі транспортного забезпечення, виконаного фахівцями Вінницького національного технічного університету. Вони фіксували пасажиропотік, співставляли різні варіанти маршрутів та періодичність руху на них транспортних заходів. Ці дослідження і лягли в основу рішення виконавчого комітету «Про затвердження мережі автобусних маршрутів загального користування в м. Вінниці», яке було прийнято 29 грудня.
Нова схема руху вступить в силу з кінця лютого 2012 року. При її запроваджені передбачено і те, що вінничанам буде потрібен час, щоб адаптуватись до змін. Тому принаймні до кінця травня вона буде випробовуватись. При цьому деякі маршрутні таксі будуть рухатись за старими маршрутами. Вони матимуть номери, до яких звикли вінничани. Мікроавтобуси ж, які рухатимуться за новими маршрутами, матимуть нові номери (їх дизайн наразі розробляється). Так мешканці матимуть можливість відрізняти нові маршрути від старих і зможуть випробувати на практиці нововведення.
Протягом цього часу буде одночасно проводитись також вивчення думки вінничан. Передбачено, що з її врахуванням будуть вноситись корективи у схему руху мікроавтобусів. Служба оперативного реагування «Цілодоба варта» і сайт «Моя Вінниця» (
До запровадження нової схеми карту нових маршрутів планується розповсюдити через засоби масової інформації, в мережі Інтернет, розмістити її в громадському транспорті, а також виготовити зручні схеми для користування пасажирами.
«Динаміка розвитку Вінниці в цілому досить значна, що в найближчому часі вплине і на розвиток інших систем життєзабезпечення міста, включаючи і транспортні питання. Розроблена транспортна мережа автобусних маршрутів і оптимізація руху всього пасажирського транспорту має відповідати вимогам сучасності і тим темпам розвитку, які є в місті на сьогоднішній день. В іншому випадку місто буде перевантажене транспортними засобами, а якість послуг пасажирських перевезень погіршуватимуться», – говорить директор інституту машинобудування і транспорту Вінницького національного технічного університету Юрій Буренніков.
Запровадження нової схеми маршрутних перевезень дозволить перейти до створення єдиної системи організації роботи громадського транспорту у місті. Якщо раніше планування роботи автобусів, електротранспорту і маршрутних таксі відбувалось фактично незалежно одне від одного, то тепер створюється єдина мережа, і різні види транспорту будуть доповнювати один одного. Наступними кроками мають стати впорядкування зупинок, покращення інформування пасажирів про графік роботи транспорту і більш жорсткий контроль за його дотриманням.
За інформацією
Департамент у справах ЗМІ та зв’язків з громадськістю
Коментарі
ну и где сама схема?