«За» та «проти» передачі вінницького аеропорту місту
Незважаючи на всі об’єктивні та суб’єктивні аргументи недоцільності передачі аеропорту на баланс міста, вінницьке летовище «повільно але впевнено» переходить зі спільної власності територіальних громад області у комунальну власність міста Вінниці. Проект рішення передачі аеропорту пройшов розгляд відповідних комісій обласної ради і вже винесений на чергову сесію. Тож, якщо проект не «заверне» президія облради, то під час наступного сесійного засідання, що заплановано на 20 грудня, депутати вирішуватимуть подальшу долю Гавришівки. Судячи з того, що профільні комісії облради практично одноголосно підтримали передачу аеропорту місту підстав сумніватись в тому, що депутати позитивно «проголосують» проект рішення практично немає.
Голова постійної комісії обласної ради з питань регулювання комунальної власності та приватизації Микола Форманюк каже, що на засіданні комісії був присутній заступник міського голови Валерій Коровій, який розповів про готовність міської влади не лише тримати аеропорт «на плаву», але і осучаснювати його, залучати інвесторів, розбудовувати інфраструктуру, розширювати напрямки міжнародних рейсів і збільшувати їх кількість.
- Так, рішення щодо передачі аеропорту розглядалось на комісії. Заступник міського голови Валерій Коровій провів чудову презентацію, тому комісія, майже одноголосно, проголосувала «за». Проти був лише один депутат, - повідомив Микола Форманюк.
Єдиний депутат, який заперечував передачі аеропорту – Юрій Яремчук. Він вже «прославився» своїми протестами під час 19-ої позачергової сесії, коли не хотів дати слово представнику студентського Євромайдану. Ми намагались додзвонитись до Юрія Яковича, щоб дізнатись чому він проти передачі аеропорту, але депутат не відповів на жоден з численних дзвінків.
Разом з тим деякі депутати "не на диктофон" теж обурюються раптовою увагою міської влади до підприємства, яке почало стрімко "набирати оберти". Мовляв, чому аеропорт не був цікавий мерії, коли він пропускав лише 20 рейсів на рік, а сумарний річний пасажиропотік становив 200 осіб? І тільки тоді, як з'явився перспективний авіаперевізник місто звернуло увагу на аеропорт.
Закономірно, що в міській раді питання аеропорту курує Валерій Коровій, адже будучи заступником губернатора саме він займався реанімацією вінницького летовища, як міжнародного. Завдяки Валерію Вікторовичу на базі аеропорту були встановлені митний та прикордонний пости, а це дозволило Вінниці користуватись міжнародними повітряними коридорами.
Валерій Коровій каже, що внаслідок передачі аеропорт з області нікуди не дівається. Більше того значна частина питань щодо функціонування повітряних воріт буде вирішуватись і на обласному рівні.
- Існує комплексна система взаємопідпорядкування область-місто. Тобто область генерує політику в сфері транспортних перевезень, міська рада цю політику витримує. Рішення обласної адміністрації в тих чи інших питаннях, в рамках делегованих повноваженнях, є політикою для міської ради, - каже Валерій Коровій.
Сьогодні подальша доля аеропорту напряму залежить від зацікавленості обласної влади в його функціонуванні, а в світлі залежності роботи обласних органів влади від загальнодержавних політичних розкладів можна чекати будь-чого. На щастя нинішня облрада плідно працює з Гавришівкою, але де гарантія, що подальша каденція теж добросовісно займатиметься летовищем? В місті, на думку Валерія Коровія, більш стабільна картина, плюс - налагоджено системну роботу комунальних підприємств.
- В місті 42 комунальних підприємства, система менеджменту та управління якими чітко «відточена». У міста є матеріальні ресурси, які забезпечать оперативне вирішення поточних проблем пов’язаних з функціонуванням аеропорту. Тут працює комплексна система управління і якщо аеропорт увійде в цю систему, то він буде працювати, - переконаний заступник міського голови.
Аби не викликати підозр щодо можливих спекуляцій з аеропортом міська влада гарантує не змінювати його цільове призначення та зобов’язується не приймати рішення внаслідок яких летовище може бути відчужене у приватну власність.
- Ми не претендуємо ні на яку землю. Земля залишається у Гавришівської сільської ради. За цю землю в постійному користуванні чи по договору оренди землі підприємство буде платити орендну плату, - запевняє Валерій Коровій.
За його словами аеропорт - стратегічний об’єкт для регіону, повноцінна життєдіяльність якого - основне завдання міської влади. Разом з тим мерія усвідомлює весь об’єм відповідальності, яку бере на себе, адже Гавришівка ще не вийшла на рівень самоокупності.
- Аеропорт, з точки зору своєї поточної діяльності, є планово-збитковим. Для того щоб аеропорт був не збитковий пасажиропотік має бути на рівні 2 мільйонів пасажирів в рік (На сьогодні – це близько 15 тисяч – ред.). Тому ми повинні «підставляти плече» у вигляді компенсації збитків від оперативної діяльності – це окрім інвестиційної програми, - каже заступник мера.
Директор аеропорту Ярослав Мазурець не має принципової позиції щодо того, хто має керувати аеропортом – місто чи область. Він каже, що головне, аби аеропорт працював і розвивався, а під чиїм керівництвом - це не суттєво.
- Я найманий працівник – моє завдання, щоб літаки літали, а пасажирам було комфортно користуватись аеропортом. Місто має бажання і можливість його розвивати, тому ми тільки «за», - каже Ярослав Мазурець.
Унікальна ситуація склалась на Вінниччині – міська влада, в силу своєї впевненості в завтрашньому дні, бере на себе опікунство над збитковим, але дуже перспективним підприємством. Обласна влада, в силу невпевненості в адекватній позиції своїх наступників, віддає підприємство. Ланкою, яка з’єднує процес прийому-передачі аеропорту є заступник міського голови Валерій Коровій, він фактично бере шефство над Гавришівкою. Кадрові переваги на боці міста, а кадри, як відомо, вирішують все.
I-VIN
Автор: Дарина Уманська