Укрзалізниця планує підвищити тарифи на пасажирські перевезення

Зображення користувача Oleg.
Автор: Oleg / Дата: 13.02.2015 19:33 /

Фахівці розглядають можливість у поточному році індексувати тарифи на проїзд залізничним транспортом у поїздах внутрішнього сполучення. Пропонується здійснити індексацію у три етапи – загалом на 21%. Індексацію тарифів на проїзд у пасажирських поїздах внутрішнього сполучення проведуть в усіх категоріях пасажирських вагонів, крім вагонів першого класу поїздів категорії "Інтерсіті+".Про це під час брифінгу повідомив начальник департаменту пасажирських перевезень далекого сполучення Укрзалізниці Ігор Бреус.

«Індексація у 21% дозволить лише частково зменшити розрив між собівартістю перевезень, яка збільшується через здорожчання продукції для потреб залізничного транспорту, і тарифами на перевезення у внутрішньому сполученні. Нині тарифи за проїзд у внутрішньому сполученні утричі менші від собівартості перевезень», – зазначив Ігор Бреус.

Він зазначив, що минулого року від здійснення перевезень пасажирів у дальньому сполученні залізнична галузь зазнала 3,1 млрд збитків. Для закупівлі нового рухомого складу щороку необхідно 2,5 млрд грн.

«Поетапна індексація тарифів дозволить лише частково зменшити перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних орієнтовно на 414,8 млн грн та частково компенсувати витрати на утримання парку пасажирських вагонів», – підкреслив Ігор Бреус. За його словами, у поточному році перехресне субсидування пасажирських перевезень у дальньому сполученні за рахунок вантажних прогнозується на рівні 5 млрд грн.

«При індексації тарифів ми враховуємо рівень інфляції, ріст цін виробників та фінансові можливості населення. Навіть в розвинених країнах світу, наприклад Німеччині, Франції тарифи відповідають собівартості перевезень лише на 40%-50%, але у цих країнах діють механізми компенсації з держбюджету витрат перевізнику: чи то на закупівлю рухомого складу за державні кошти, чи то у розвиток інфраструктури. В Україні ж перевізнику не компенсують повністю навіть за перевезення пільговиків, зокрема 2014 року повернуто лише 30% витрачених коштів за їх проїзд у дальньому сполученні», – зауважив Ігор Бреус.

Перс-служба
Укрзалізниці