Трамвайні амбіції Львова
У Львові щодня на лінію виходить понад 60 трамваїв. Принаймні такою є офіційна статистика Львівелектротрансу. Однак не секрет, що щодня трамваї ламаються, простоюють у заторах, почастішали випадки, коли вагони сходять з рейок, відповідно, до кінця дня містом курсує вже менше «рогатих». Стан львівських трамваїв також залишає бажати кращого. Постає логічне питання – чи не пора оновлювати склад електротранспорту?
Про плани міста із цього приводу розповів депутат ЛМР, член комісії з питань інженерного господарства, транспорту і зв’язку Юрій Кужелюк.
«Нові імпортні трамваї ми купувати не можемо, бо вони дуже дорогі (один коштує близько 2 млн євро), а те що в нас їздить – закуплено 30-40 років. Місто частково ремонтує трамваї. Загалом, щоб провести капітальний ремонт львівського трамваю потрібно близько 300 тис. грн», – розповів депутат.
Однак за кошти ЄБРР заплановано купити п’ять німецьких трамваїв, які капітально відремонтовані і які, зі слів депутата, будуть їздити довго. На запитання, коли саме їх закуплять та коли вони будуть уже в Львові, Юрій Кужелюк зазначив: цього року мали б бути здійснені усі трансфери.
Нагадаємо, про німецькі трамваї 7 лютого говорив і директор «Львівелектротранс» Орест Козак. «Ми знайшли в Німеччині трамваї, технічний стан яких нам підходить. Їх виводять з експлуатації у зв’язку з оновленням парку. Один трамвай коштує 40 тисяч євро. Крім того, ми повинні оплатити транспортні послуги», – розповів Орест Козак.
Як зазначив директор «Львівелектротранс», це цілком нормальна ціна за один трамвай. «Виготовлення нового трамваю коштує 12–15 млн грн. Можливість купити транспортний засіб за півмільйона гривень, який працюватиме ще точно 15 років, це нормально», – заявив Козак.
Крім того, він додав, що німецький транспорт, який планують закупити, виготовили у 1998 році. У 2003-2007 рр. його повністю відновили. Зараз трамваї в хорошому стані із вбудованими пристроями навігації.
Депутат Кужелюк згадав і про низькопідлоговий трамвай, над яким працює спільне українсько-німецьке підприємство СП «Електрон Транс», створене на базі потужностей колишнього заводу «Електрон» у Львові.
«Електрон» зорганізував виробництво з виробництва трамваїв, тролейбусів та електробусів. У них є розроблена документація, побудоване на виробничих площах виробництво, яке має випускати збірні секційні трамваї, також тролейбуси і електробуси. Будівництво першого трамваю уже фактично завершується. Думаю, в травні-червні ми з вами в ньому уже поїдемо», – зазначив Юрій Кужелюк.
Додамо, що у бюджеті розвитку Львова на 2013 рік закладено майже 12 млн грн на придбання цього трамваю з низьким рівнем підлоги.
Крім того, зі слів Кужелюка, депутати заклали 60 млн грн у бюджет як частку міста у співфінансування проектів: «Є державна програма розвитку електричного транспорту. Якщо у цю програму вдасться ввійти, то частково співфінансує місто і як мінімум стільки ж держава. Це було би дуже добре і над цим підприємство «Електрон» працює. Тобто, йдеться про нові трамваї, які воно випускатиме».
12 березня відбулися громадські слухання щодо доцільності підвищення плати за проїзд та впровадження електронного квитка в громадському транспорті міста мешканці порадили в.о. начальника управління транспорту і зв’язку ЛМР Олегу Засадному проїхатись тими трамваями, які подарувала Львову Вінниця, і порівняти якість ремонту вінницьких та львівських вагонів.
Зокрема, під час дискусії один з мешканців запитав у Олега Засадного, чи їздив він тими трамваями, які дала Львову Вінниця.
В.о. начальника управління транспорту і зв’язку ЛМР відповів, що ще ні. Натомість львів’янин зазначив: «Треба поїхати і подивитись, яка якість «вінницького» ремонту тих трамваїв чеського виробництва, і порівняти з якістю львівського ремонту секондхендівських трамваїв. І взагалі треба розвивати електротранспорт».
«Місто бачить пріоритет у розвитку електротранспорту», – сказав Засадний.
Нагадаємо, виконавчий комітет ЛМР 2 липня надав згоду на передачу ЛКП «Львівелектротранс» двох трамвайних вагонів «Татра» з Вінниці для зберігання з правом тестування. Попередньо два чеських вагони були капітально відремонтовані й пофарбовані у ВТТУ. Ремонт одного трамвая коштував близько 250 тисяч гривень.
По матеріалам
ZIK.ua
Коментарі
сначала обещали показать демонстратор к концу прошлого года. потом к апрелю этого .. а воз и ныне там.
и что самое главное, совершенно не понятно каков статус разработки. опубликовали бы хоть пару фоток каркаса или ещё чего-нибудь в этом роде.
а так идея конечно отличная и достойная всяческой поддержки.
Это Украина. Здесь никогда не сделают что-то хорошее, пока не выжмут оттуда все, что можно...
К сожалению, Львовяне не умеют скандалить на горячей линии или жаловаться по мельчайшему поводу. Вот и получают результат...
Вот тут есть какое то странное фото того, что должно стать трамваем
http://depo.vn.ua/novosti/novosti-transporta/lv-v-planu-kupiti-tramva-v-...
спасибо. уже хоть что-то:)
...думаю, хто пересувався у Львові відразу помітив, що на сьогодні там діє пріоритет ВЕЛИКОГО АВТОБУСУ, тому що це є зручно(швидко та комфортно) для такого великого і чудового міста, а потім вже десь там трамваї-вони майже не несуть ніякого навантаження і є своєрідною візитівкою міста і навіть іржа їм пасує))).Тому Львів може дозволити собі обирати трамвай скільки завгодно довго...