Трамваї будуть випускати у Луцьку
Українська корпорацiя «Богдан» у консорцiумi з бiлоруським виробником мiського транспорту «Белкоммунмаш» i росiйською компанiєю «Росукрелпром» у 2012 році розпочне виробництво трамваїв в Українi в рамках проекту їхнього спiльного виробництва.
Про це заявив президент корпорацiї «Богдан» Олег Свинарчук пiд час презентацiї трамвая майбутнього виробництва консорцiуму в Києвi.
За його словами, цьому передували переговори, за результатами яких було ухвалене рiшення про органiзацiю спiльного виробництва сучасного трисекцiйного трамвая з низьким рiвнем пiдлоги.
«Заплановано, що локалiзацiя виробництва вже на першому етапi перевищить 50%, що надасть можливiсть постачати цю продукцiю i на експорт», – зазначив Свинарчук.
У рамках спiвпрацi заплановано, що виробництво кузовiв трамваїв здiйснюватиметься в Українi, а запчастини, зокрема електрообладнання, постачатимуть білоруськi та росiйськi партнери.
При цьому «Росукрелпром» також займатиметься дистрибуцiєю трамваїв, що виготовляються в Українi, на територiї Росiї.
За словами представникiв учасникiв консорцiуму, необхiднiсть в оновленнi трамвайного парку українських мiст назрiла вже давно.
Зокрема, на початок поточного року парк трамваїв в Українi налiчував 2,847 тисячі одиниць, з яких 2,51 тисячі експлуатують понад 20 рокiв.
Як повiдомив журналiстам вiце-президент корпорацiї «Богдан» Володимир Гунчик, кузови трамваїв виготовлятимуть на потужностях корпорацiї «Богдан» у Луцьку, а остаточне складання трамваїв вiдбуватиметься в Києвi, iмовiрно на потужностях «Київського заводу електротранспорту».
«Українська сторона вироблятиме кузови, росiйська постачатиме елементи систем управлiння, а бiлоруська – комплектацiю, вироблену «Белкоммунмаш» – це вiзки i частина комплектацiї салону. Сподiваємося, вже наступного року отримати зразок спiльного виробництва, вiн буде поставлений в Київ, i мiськадмiнiстрацiя визначиться, на якому пiдприємствi буде проводитися остаточне складання», – уточнив вiце-президент корпорації «Богдан».
Гунчик також повiдомив, що нинi потужностi заводу корпорацiї в Луцьку надають можливiсть виготовляти до 100 таких трамвайних кузовiв на рiк, однак конкретнi плани виробництва не уточнив, зазначивши, що це залежатиме вiд потреб мiст i можливостi фiнансування.
За його словами, вартiсть трамвая, що випускається в Українi, може становити до 2 мільйонів доларів, залежно вiд комплектацiї. При цьому для порiвняння вiн навiв вартiсть сучасного трамвая Skoda – 2,8 мільйона євро.
Корпорацiя «Богдан» на сьогоднi має потужностi з випуску 120-150 тисяч легкових автомобiлiв у Черкасах, тролейбусiв i автобусiв – у Луцьку, потужнiстю до 6 тисяч одиниць на рiк.
«Белкоммунмаш» має 38-рiчний досвiд у галузi машинобудування i є провiдним виробником рухомого складу мiського електротранспорту не лише в Бiлорусi, але й у СНД.
Компанiя «Росукрелпром» є представництвом в Українi росiйського концерну «Руселпром», що випускає понад 3000 найменувань електродвигунiв, генераторiв, систем управлiння.