Інтервал руху транспорту - від 3 до 15 хвилин

Зображення користувача Oleg.
Автор: Oleg / Дата: 30.01.2012 22:03 /

Пише газета "Місто"

Заявок, які подали приватні перевізники, більш ніж достатньо, аби забезпечити зручності пасажирам.

По вулиці Соборній у Вінниці проходять 22 маршрути маршрутних таксі, якими їздить 298 мікроавтобусів. Загалом отримуємо майже шість тисяч маршруток, які щодня проїздять Соборною. У такій кількості альтернативного транспорту на центральній вулиці міста просто губляться тролейбуси і трамваї, які, за новою схемою руху, мають стати основним громадським транспортом для перевезення вінничан.
По правді, городян, яких деякі перевізники лякають ймовірним транспортним колапсом через зменшення і зміну кількості маршрутів, проблеми власників цих маршрутів мало цікавлять. Як не рахуй, а 2,50 за разовий проїзд у маршрутці усіляко удвічі дорожче за проїзд у трамваї чи тролейбусі. Все, що цікавить людей, це те, щоб не стояти на зупинці годинами, швидко і комфортно пересуватись містом.

Плюс 10 тролейбусів,
8 трамваїв і автобуси

Нова схема руху транспорту розроблялась у Вінниці ще з 2008 року, говорить начальник Вінницького трамвайно-тролейбусного управління Володимир Бугайчук.
- Сьогодні у Вінниці їздить 64 трамваї, 101 тролейбус і 16 муніципальних автобусів, - пояснює він. - За новою схемою буде працювати 111 тролейбусів, 72 трамваї, плюс додатково 4-5 причіпних вагонів, їздитиме до 20 автобусів. Крім того, у нас є суттєвий резерв маршрутних таксі. За новими правилами, передбачено, що містом курсуватимуть 250 маршруток. А маємо заявки на 318 мікроавтобусів.
Додатковий транспорт виїде на різні маршрути. Найперше, розповідає начальник ТТУ, збільшать кількість автобусів на тих маршрутах, де вони працюють сьогодні. Це - Старе місто, П'ятничани, Корея, Пирогове, Сабарів і вул. Бучми. У перерві між автобусами пасажирів підвозитимуть маршрутки.
- Загальний інтервал руху транспорту має бути не більше 15 хвилин, а на центральних маршрутах - до трьох, - каже Володимир Бугайчук. - Сьогодні у ТТУ є свій розклад руху, у маршрутників - своя схема. Нововведення полягають у тому, щоб скоординувати всі транспортні засоби, аби вони працювали у єдиній мережі з єдиним розкладом. Якщо на розклад руху електротранспорту накласти розклад руху маршрутних таксі, то вони доповнять один одного, інтервал руху стає маленьким.
За словами Володимира Бугайчука, розклад руху транспорту розробляється разом з перевізниками. Вони більш компетентні у своїй галузі, зізнається начальник ТТУ. Крім того, при міському голові створена спеціальна комісія, до складу якої увійшли представники інституту машинобудування та транспорту ВМТУ (вони розробляли транспортну схему), чиновники з департаменту транспорту міськради, працівники ТТУ і перевізники. Приймаються усі конструктивні пропозиції, каже начальник ТТУ. Так, за пропозицією перевізників до маршрутної мережі включений нічний маршрут №25Н (колишній 35-тий, Вишенька - Залізничний вокзал), вночі на ньому буде працювати 12 мікроавтобусів.

Тролейбуси поїдуть швидше
Нова схема дасть можливість "розвантажити" міські магістралі, що в свою чергу дозволить збільшити загальну швидкість руху громадського транспорту. Про це говорять і чиновники у мерії, і керівництво ТТУ. Так, тільки по вулиці Соборній щодня проїздить майже шість тисяч маршруток.
- Експлуатаційна швидкість у нас за останні роки впала на 3 кілометри за годину, це дуже багато, - наводить цифри Володимир Бугайчук. - Це не тільки швидкість самого електротранспорту, а час на зупинках. Крім того, поряд із транспортними змінами плануємо впорядкувати і зупиночні пункти. Уявіть, ви їдете тролейбусом, а перед ним стала маршрутка, і 100 пасажирів тролейбуса чекають поки одна людина сяде у маршрутку чи вийде з неї. Мова про те, що на зупинках має бути знак, де зупиняється тролейбус, і знак, де зупиняється маршрутка. Самі місця зупинок будуть, так би мовити, розтягнуті. Це зроблено на достатньо серйозному рівні у Мінську: кожен чекає свій транспорт і ніхто нікому не заважає рухатись.

"Другого Львова"
у Вінниці не буде

Жити у реаліях нової схеми руху транспорту спробували львів'яни вже з 1 січня цього року. М'яко кажучи, не сподобалось.
- Там дуже багато скарг, - визнає Володимир Бугайчук. - Але їх транспортну систему розробляли німці, їх менталітет відрізняється від нашого. Тому, думаю, вони не змогли врахувати багатьох тонкощів, про які просто не знають. По-друге, у Львові дуже серйозна проблема з електротранспортом. Якщо ми торік перевезли за 9 місяців 84 млн. пасажирів, то у Львові лише 46 млн. Тобто при створенні нової системи їм не було що дати взамін. У нас ця можливість є. Ну і, наскільки мені відомо, там не спрацювали в інформаційному плані.
У Вінниці нову схему руху транспорту чиновники і перевізники обіцяють довести до кожного. Крім того, планується, що у трамваях і тролейбусах оголошуватимуть не тільки зупинки, а й номери маршрутних таксі і самі маршрути, на які можлива пересадка. Увесь транспорт, який працюватиме за новою схемою, можна буде впізнати за спеціальним єдиним логотипом. За інформацією Володимира Бугайчука, цей знак - ознака легалізації і контролю, щоб не з'явились "козачки-нелегали".
Нова схема руху громадського транспорту і нові правила перевезень впроваджуються у Вінниці з 23 лютого. За тиждень до цього, з 16 лютого, муніципальний транспорт уже почне працювати за новими правилами: з 5:30 до 24:00. За словами Володимира Бугайчука, це зроблено для того, аби пасажири примірялися до нового графіка роботи транспорту.

Свої пропозиції щодо руху транспорту вінничани можуть висловити, звернувшись у службу "Цілодобова варта" за телефоном 15-60. Перевізники, готові працювати за новими правилами, вже внесли свої корективи у транспортну схему.
Маршрут 5А (П'ятничани - лікарня ім.Пирогова) проляже по вулицях О.Кобилянської - І.Богуна - Театральна - Соборна - вул. Пирогова (у попередньому варіанті запропонувалось об'їжджати парк по Першотравневій).
Також перевізники запропонували розвертатись не на площі Гагаріна, а біля лікарні ім Пирогова. Таким же чином змінити проходження маршруту №11А (вул.Ботанічна - пл.Гагаріна).
Маршрут №8Б (вул. Бучми - пл. Перемоги) продовжено до вул. О.Кобилянської (П'ятничани). У попередньому варіанті він закінчувався на площі Перемоги. На маршруті працюватиме 8 мікроавтобусів.
Змінено маршрут №13А "Барське шосе - 600-річчя" на маршрут "Барське шосе - вул.Свердлова" зі шляхом вулицями: Барське шосе - Квятека - Порика - 600-річчя - 30-річчя Перемоги - академіка Ющенка - Зодчих - Свердлова (до кінцевої зупинки тролейбуса). На маршруті працюватиме 6 мікроавтобусів.
У зв'язку з тим, що по вул.К.Маркса проходить лише один маршрут №3, а в цьому мікрорайоні діють установи та заклади, змінено шлях проходження нового маршруту №17Б (Хмельницьке шосе - вул.Лугова). Замість Немирівського шосе - вул.Чехова рух автобусів буде по вулиці К.Маркса, а у зв'язку із незначним пасажиропотоком по вулиці Воїнів-інтернаціоналістів, її замінено на просп.Юності.
Змінено шлях проходження маршруту №20А (вул. Лугова - ВПЗ). У зв'язку з тим, що по вул. Ватутіна - Чехова - Немирівське шосе - Лебединського - Островського - Київська (до вул. Чорновола) цей маршрут дублюється маршрутом №45, вулицю Островського змінили на вул. Привокзальна - просп. Коцюбинського (нинішній маршрут №38).
На маршруті №22А (Свердловський масив - Муніципальний ринок) у зв'язку зі складним профілем дороги на вул.П.Осипенко рух маршрутного таксі перенесено на вул.Козицького.
На маршруті №1А (Педучилище - пл.Перемоги) збільшено кількість мікроавтобусів до 4-х - щоб забезпечити рівномірність руху. На маршруті буде працювати ще 4 великогабаритні автобуси.
На маршруті №19А (Вишенька - вул.Чехова) буде працювати 8 мікроавтобусів.
До маршрутної мережі включено нічний маршрут №25Н (Вишенька - Залізничний вокзал). На ньому передбачено 12 мікроавтобусів.

Ірина ЖУК