Про підвищення тарифів на проїзд з 15 грудня 2024 року у муніципальному громадському транспорті Вінниці
Вінницька міська рада на своєму сайті оприлюднила проєкт рішення щодо зміни тарифів на проїзд у міському електричному та автомобільному транспорті та аналіз регуляторного впливу цих змін, тобто аналізу соціально-економічних наслідків у разі прийняття рішення.
Що пропонується
Згідно цього документу запропоновано з 15 грудня 2024 року підняти вартість разових квитків та квитків тривалого користування у трамваях, тролейбусах та автобусах:
- перевезення одного пасажира міським електротранспортом (трамвай, тролейбус) - 12 грн (наразі 8 грн);
- перевезення одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування, які здійснюються у звичайному режимі руху - 15 грн (наразі 12 грн);
- електронний квиток тривалого користування без обмеження кількості поїздок строком дії 30 днів - 1125 грн (наразі 750 грн);
- електронний квиток тривалого користування на 130 поїздок строком дії 30 днів для громадян - 750 грн (наразі 510 грн);
- електронний квиток тривалого користування на 130 поїздок строком дії 30 днів для студентів - 375 грн (наразі 255 грн);
- електронний квиток тривалого користування на 130 поїздок строком дії 30 днів для школярів - 225 грн (наразі 155 грн).
Автори документу зазначають, що чинні тарифи на проїзд були встановлені у 2021 році (трамвай, тролейбус та квитки тривалого користування) та у 2022 році (автобус). З тих пір відбулось стрімке зростання цін на товари, роботи, послуги, зокрема, лише ціна електроенергії зросла на 171,7% та мінімальна заробітна плата на 33,3%. У результаті у поточному році за рахунок оплати проїзду КП "ВТК" покриває лише близько 50% собівартості перевезень.
Також автори зазначають, що з метою зменшення фінансового навантаження на пасажирів запропоновані до встановлення тарифи є соціально орієнтованими, тобто меншими за мінімально необхідні для КП "ВТК" для покриття витрат на забезпечення перевезень. Але це все ж таки дасть змогу транспортній компанії покривати першочергові та необхідні витрати та забезпечувати належний рівень обслуговування пасажирів та гарантування їх безпеки.
У документі оцінені три альтернативні варіанти роботи громадського транспорту:
- збереження чинних тарифів, без дотації з бюджету громади (перевага - незмінні витрати громадян на проїзд, відсутність навантаження на бюджет; недоліки - погіршення якості надання послуг, у зв'язку з зупинкою електротранспорту через відключення електроенергії, відтоком кваліфікованих кадрів через заборгованість з виплати заробітної плати, погіршенням технічного стану транспортних засобів);
- збереження чинних тарифів та надання збільшених дотацій з бюджету громади (переваги - незмінні витрати громадян на проїзд та якість надання послуг; недолік - значне навантаження на бюджет громади, що викличе недофінансування житлово-комунального господарства, закладів охорони здоров'я, освіти тощо);
- підвищення тарифів, з наданням менших дотацій з бюджету громади (переваги - забезпечення стабільних, якісних та безпечних перевезень, менше навантаження на бюджет; недолік - збільшення витрат громадян на транспортні послуги).
У результаті оцінки встановлено, що найоптимальнішим варіантом забезпечення роботи громадського транспорту є все ж таки варіант з підвищенням вартості проїзду.
Пропозиції приймаються
До 18 листопада можливо надіслати свої зауваження та пропозиції на поштову чи електронну адреси:
- департаменту економіки та інвестицій ВМР: 21050, м. Вінниця, вул. Соборна, 59, каб. №306; dei@vmr.gov.ua;
- комунальному підприємству "Вінницька транспортна компанія": 21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 29; kp.vinttu@gmail.com.
З повним текстом проєкту рішення та аналізу регуляторного впливу можна ознайомитись на сайті Вінницької міської ради за посиланням https://www.vmr.gov.ua/rehuliatorna-polityka#5