Вінницькому тролейбусу - 60 років!
18 лютого 1964 року - одна із найважливіших дат розвитку Вінниці у 20 сторіччі! В той день була прийнята в пасажирську експлуатацію перша черга тролейбусної лінії у нашому місті!
Не мало, не багато, але пройшло вже 60 років з того моменту як ідея тодішнього голови міської ради Лютворта Генріха Адамовича та начальника трамвайного управління Берника Степана Максимовича стала реальністю! За шість десятиліть неодноразово змінювався колектив депо, тролейбуси з кожним поколінням ставали легшими в керуванні для водіїв та комфортнішими для пасажирів!
Дякуємо колективу тролейбусного депо та працівникам КП "ВТК" за підтримку та експлуатацію тролейбусних машин у належному стані! І хоча всіх і не згадати, але хочемо поділитися спогадами ветеранів підприємства, та тих хто працював над відкриттям тролейбусного руху у Вінниці:
Микола Вознюк, який займався відновленням першого вінницького тролейбуса у своїх спогадах згадує наступне: “Перед новим 1964 роком тролейбус вирушив на випробувальний рейс, проїхав лінією від будівельного технікуму до олієжиркомбінату. Як зараз, бачу той переобладнаний ЯТБ (марка тролейбуса) - маленький свіжо вифарбуваний. А біля нього радісні обличчя моїх друзів.”
«Коли тягнули першу тролейбусну лінію до «Рибзбуту», я працював начальником служби електрогосподарства. Роботу ускладнювала нестача матеріалів, але це не розхолоджувало людей. Зробили лінію до ВПЗ - інша проблема: не вистачало електроенергії. Тому поставили підстанцію змонтовану у кузові списаного тролейбуса» - Балабух Володимир.
«Пам’ятаю в лютому 64-го я і ще кілька дівчат з трамвайного депо були переведені кондукторами тролейбуса. Перший час пасажирів було мало. Продавала квитки, а згодом і газети. Паралельно із роботою навчалась на курсах водіїв тролейбусів. З 1965 року вже водила тролейбус. Тоді машин було мало, будь-яку поломку ремонтували вночі, щоб вранці тролейбус був на лінії» - Слюсар Марія.
«В 1963 році було поставлене завдання зробити у Вінниці контактну мережу першої тролейбусної лінії. За дорученням тодішнього секретаря партії з кожного заводу під моє керівництво було виділено по два електрики. Загалом 68 осіб» - Слічний Олександр.
«Після відкриття у Вінниці першої лінії тролейбуса, на нараді в Києві столичні керівники виступали проти тролейбусів у Вінниці. Та факт залишився попри всі «ні», наш тролейбус назвали «незаконнонародженим дитям». Трамвайне управління стало трамвайно-тролейбусним.» - Кватернюк Василь.