EFB акумулятори: на які машини можна установлювати
Більшість акумуляторів працюють на свинцево-кислотній основі, оскільки це найбільш ефективне та довговічне поєднання. Проте виробники невпинно працюють над покращенням конструкції, пропонуючи нові моделі. Одним з вигідних рішень стали акумулятори EFB, але їх можна встановлювати не на всі машини.
Що таке батареї EFB
Вони належать до найпоширенішого типу свинцево-кислотних батарей, проте покращеної конструкції. Головна відмінність полягає у свинцевих пластинах, які в півтора рази товстіші. Кожну пластину поміщають в спеціальний конверт з мікроволокна, всередині якого рідкий електроліт на основі сірчаної кислоти.
Конструкція забезпечує захист від передчасної сульфатації та виникнення короткого замикання. Модель має ряд переваг:
- більш тривалий експлуатаційний ресурс;
- підвищена стійкість до глибинних розрядів струму;
- показники пускового струму більші на 30%;
- більша кількість циклів зарядки-розрядки;
- ширший температурний діапазон від -50 до +60 градусів;
- довге збереження початкового об’єму.
Експерти відмічають, що нова технологія значно краща за AGM та забезпечує довговічність. Проте вона підходить лише для сучасних спеціально обладнаних авто та деяких машин з пробігом. Перед покупкою потрібно порадитись з автомеханіком.
Як правильно користуватись батареєю
Цей тип акумулятора розроблений для двигунів з системою «старт-стоп». Ця функція негативно впливає на стан батареї, адже звичайні свинцево-кислотні моделі не розраховані на велику кількість пусків поспіль. Та й у проміжках все навантаження допоміжних систем лягає на АКБ, що швидко знижує рівень заряду. Але з часом почали застосовувати і в інших типах автомобілів, наприклад, з потужними аудіосистемами.
Щоб продовжити термін експлуатації, при заряджанні потрібно дотримуватись деяких рекомендацій:
- Підібрати якісний зарядний пристрій, який повністю відповідає вимогам виробника.
- Максимальна робоча напруга повинна дорівнювати 14,4 Ст.
- Бажана наявність індикації струму, щоб відстежувати показники у процесі заряджання.
- Перед початком АКБ повинна остигнути, щоб температура електроліту була нижча 55 градусів.
- Не рекомендують користуватись пришвидшеним режимом зарядки, це призводить до пришвидшеного газоутворення.
Загалом зарядка EFB-акумуляторів не відрізняється від звичайних AGM, у них схожа будова. Вимога з охолодженням батареї обов'язкова, це міра безпеки. Заряджання гарячого електроліту призводить до знищення свинцевих пластин і передчасного зламу пристрою.