Новий аеропорт для Києва?
Озвучена 17 липня прем'єром Володимиром Гройсманом пропозиція про розвиток аеропорту для лоу-костів на базі аеродрому ДП "Антонов" в Гостомелі здавалося э тим соломоновим рішенням, яке вирішить всі виниклі проблеми навколо польотів Ryanair в Україну і залишить і вовків ситими і овець цілими.
Але якщо проаналізувати статистику пасажиропотоку в аеропортах України, то виявиться, що один Бориспіль обслуговує 66,9% всіх авіапасажирів в країні, а разом з Жулянами - все 75,6%. На регіональні аеропорти припадає лише менше чверті всіх пасажирів.
І в ситуації, що склалася розвиток третього аеропорту для столиці, яка сконцентрувала майже весь авіаційний трафік, виглядає, м'яко кажучи, недоречно. Хоча б тому, що гроші на це розвиток буде потрібно витрачати - адже потрібно буде забезпечити як мінімум будівництво простого терміналу, а як показує досвід Борисполя - роздмухувати проекти у нас вміють: чого тільки вартість терміналу F - його будували для лоу-костів, він обійшовся в майже 400 млн. грн. при курсі долара 8, а тепер стоїть зачинений і розукомплектований.
Як буде забезпечуватися транспортне сполучення для пасажирів Гостомеля зі столицею, якщо наразі вирішити питання комфортного доїзду з Борисполя до Києва досі не змогли?
Хто буде закуповувати необхідну техніку в Гостомель для оперативної очищення смуги в негоду для забезпечення цілорічної роботи аеродрому для прийняття літаків? Зараз Гостомель - аеродром слугує для випробування нової техніки ДП "Антонов" і обслуговування вантажних рейсів "Авіаліній Антонова". Інфраструктура для обслуговування пасажирських рейсів абсолютно не розвинена, що прямо визнають на підприємстві.
При цьому інфраструктура повністю розвинена в Борисполі - тут є все необхідне обладнання, три термінали. Термінал D завантажений лише в години розльоту хвиль рейсів базового перевізника МАУ - весь інший час цей термінал нагадує пустелю. У аеропорту є укомплектований обладнанням і телетрапами порожній термінал B, розукомплектований порожній термінал F, який нічого не заважає оперативно запустити, поставивши кілька рамок для контролю і налагодивши облік пасажирів.
А зайві гроші краще спрямувати на розвиток регіональних аеропортів, аеродроми більшості з яких знаходяться в поганому стані. Адже погодьтеся, прилетіти в своє місто, сісти в таксі і через півгодини бути вдома хочуть не тільки кияни, а й мешканці регіонів, які в більшості своїй зараз змушені їхати до Києва і фінансувати столичні аеропорти через відсутність альтернатив на місцях.
Джерело: avianews.com