Сергій Моргунов запрошує вінничан взяти участь у новій програмі «Бюджет громадських ініціатив»
В цьому році Вінниця буде апробовувати новий механізм співпраці з громадою, який дозволить городянам надавати свої пропозиції щодо проектів розвитку міста. Новація полягає в запровадженні нової програми під назвою «Бюджет громадських ініціатив», яка стане системним інструментом, що дозволить вінничанам щороку подавати свої ідеї та проекти для реалізації виконавчими органами міської ради. Така практика широко розповсюджена в Європі, а Вінниця стала одним з перших міст в Україні, яке починає її впроваджувати.
26 січня Вінницький міський голова Сергій Моргунов оголосив про старт програми «Бюджет громадських ініціатив». Він підкреслив, що ця ініціатива орієнтована на залучення простих громадян, звичайних людей, які мають ідеї і хочуть брати участь у розвитку Вінниці, до процесів управління містом.
«Я вважаю, що це достатньо прогресивний документ, який базується на європейському досвіді. Ми, наприклад, орієнтувались на досвід наших польських колег. Суть цієї програми наступна: за ініціативи будь-якого представника територіальної громади міста Вінниці може бути реалізований той чи інший проект. Обмежень в обранні тематики немає. Це може бути будь-яка ідея – починаючи від культурних і суспільних проектів, закінчуючи заходами з благоустрою, реконструкції територій або об’єктів. Головне – на етапі подання він має сподобатись вінничанам і бути підтриманим мінімум 10 мешканцями міста», - каже міський голова Сергій Моргунов.
Для реалізації нової програми в міському бюджеті передбачено 5 млн грн. На сайті міської ради вже створено окремий розділ «Бюджет громадських ініціатив м. Вінниці», де розміщено всю необхідну інформацію, в тому числі і вимоги до проектів, роз’яснення, як потрібно їх оформити та алгоритм проходження проектної пропозиції.
Прийматись заявки будуть з 1 лютого по 1 березня. Їх втілення заплановане також на цей рік. Усі подані проекти підлягатимуть попередній оцінці. Для цього буде створена експертна група, яка аналізуватиме роботи на предмет реальної можливості їх реалізації. До її складу увійдуть як фахівці профільних департаментів міської ради, так і представники громадськості, депутатського корпусу, старші по будинках, представники квартальних комітетів, спеціалізованих проектних організацій, інші спеціалісти. Результатом їхньої роботи стане оцінка кожного проекту з позитивними чи негативними рекомендаціями щодо допуску до загальноміського голосування.
Кращі проекти, які отримають позитивну попередню оцінку, будуть розміщені на офіційному сайті міської ради в розділі «Бюджет громадських ініціатив м. Вінниці» та в Прозорих офісах міста. Кожен мешканець міста зможе проголосувати за проект, який йому сподобається найбільше, зручним для себе способом. Або в електронному вигляді на сайті міської ради, або в відділеннях «Прозорого офісу», заповнивши відповідні анкети. Триватиме загальноміське голосування 10 днів. За його результатами буде сформований відповідний рейтинг проектів.
Проекти-переможці, які наберуть найбільшу кількість голосів вінничан, будуть реалізовані за рахунок коштів Бюджету громадських ініціатив міста Вінниці. Всі зобов’язання по реалізації проектів покладаються на виконавчі органи міської ради. А автори проектів-переможців зможуть на будь-якому етапі знайомитись та контролювати його реалізацію.
«У цьому році ми хочемо провести два етапи по відбору проектів для фінансування. Перший – це визначення проектів, які будуть реалізовуватись у 2016 році. І другий етап ми проведемо влітку вже орієнтуючись на результати першого та відберемо проекти, які будуть впроваджені у 2017 році. І так вже буде не постійній основі. Тобто визначивши проекти у другому півріччі, ми будемо знати, скільки на їх реалізацію потрібно коштів, і вже в міському бюджеті на наступний рік будемо передбачати необхідну суму», – розповіла заступник міського голови Галина Якубович.