Назріває україно-білоруський тролейбусний скандал

Зображення користувача Oleg.
Автор: Oleg / Дата: 05.02.2013 20:01 /

Сусіди-виробники тролейбусів підозрюють українців у крадіжці, мовляв, наші запозичили ідею популярного їхнього транспортного засобу і тепер видають за свою.

Білоруське підприємство "Белкоммунмаш" має намір звернутися до міжнародного суду з позовом до українського підприємства "Еталон" про захист інтелектуальних і комерційних прав на виробництво тролейбуса.

"У холдингу "Белкоммунмаш" не без підстав вважають, що корпорація "Еталон" "запозичила" те, що їй не належить. Простіше кажучи, у білорусів вкрали... тролейбус", - пише білоруське видання naviny.by.

"Белкоммунмаш" і "Еталон" уклали угоду про спільну збірку білоруських тролейбусів у Чернігові у 2010 році. Ініціатором початку переговорів виступила українська сторона, а в результаті переговорів було підписано ліцензійну угоду.

Однак до осені 2012 року у співпраці намітився розкол.

"У зв'язку з подорожчанням комплектуючих, що закуповуються "Белкоммунмаш", ціна машинокомплекту збільшилася. Грошей в українців знову не знайшлося. У підсумку машинокомплект, який чернігівці схвалили і погодили, вони ж самі відмовилися купувати. Тоді це здавалося якимсь непорозумінням, хоча сьогодні в такій поведінці вбачаються елементи продуманого ходу", - повідомляє видання.

"Напередодні 2013 року ЗМІ зарясніли заголовками типу "В Чернігові розробили власний тролейбус". На огляд був представлений тролейбус моделі Т12110 "Барвінок". Президент корпорації "Еталон" Володимир Бутко пояснив журналістам, мовляв, так, планували випускати машини з комплектуючих "Белкоммунмаш", але білоруські партнери-постачальники без попередження підняли ціни. В результаті, ціна стала на 35 тисяч доларів більше, співпраця з сусідами стала невигідною. Тоді завод почав розробку власної платформи для тролейбуса, який обійдеться на 20% дешевше аналогів, заявив Бутко", - наголошується у матеріалі.

За словами начальника бюро маркетингових комунікацій УВЕД ВАТ "Управляюча компанія холдингу "Белкоммунмаш" Анастасії Цвірко, нібито новий український тролейбус насправді є піратською копією білоруської машини, зібраною в порушення існуючої ліцензійної угоди.

Крім того, компанія не має права виробляти тролейбуси самостійно протягом п'яти років з моменту припинення дії договору з "Белкоммунмаш", зазначило видання.

За її словами, глава корпорації "Еталон" Володимир Бутко не відповідає на письмові звернення мінського підприємства з вимогою пояснити, чому корпорація "Еталон" порушила ліцензійну угоду, на якій підставі привласнила технології та технічну документацію.

Коментарі

Зображення користувача Зелёный Крокодил.
Зелёный Крокодил05.02.2013 21:14 February 05, 2013

нет слов. надеюсь белорусы выиграют суд, а эталону искренне желаю развалиться на части.
такие вещи нивелируют отношение к стране. хуже китайцев разбирающих до винтика импортную технику.

Новый троллейбус (зеленый, справа) прикольный. Похоже белорусы стараются идти в ногу со временем. Интересно, какой он вблизи.

фото с последней ссылки sflit на трансфото (впечатляет, правда?):

Ну деградирующий социализм. Что тут говорить.

Олег, ты , вероятно, хотел сказать, что в развитой капиталистической Украине строят лучше.

Неразвитый социализм во всей красе. А у нас покупка нового ПС - несбыточная мечта.

цитата
"Благодаря разработанным на НПО «Энергия» накопителям энергии троллейбус может проехать не менее пяти километров с полным салоном без контакта с проводами. Это позволит в случае необходимости объезжать дорожные заторы или иные препятствия."
описание

схема :

Кстати, Тирасполь (население 150 тыс. человек) закупил 12 таких новых троллейбусов прошлой осенью:
Ссылка

П.С. Но, наверное, они все-таки их нахаляву получили...
а размещение пассажиров лицом к лицу далеко не самое удобное.