Форбс не розібрався в суті питання

Зображення користувача Oleg.
Автор: Oleg / Дата: 04.10.2012 18:46 /

Недавно на офіційному сайті шанованого і авторитетного видання «Forbes-Україна» було опубліковано рейтинг 10-ти міст України, яким потрібно найбільше інвестувати в електротранспорт. Тобто, фактично, складено ТОП-10 міст, де ситуація з електротранспортом найгірша.

За інформацією «Forbes», цим 10-ти містам на оновлення комунального електротранспорту вкрай необхідно знайти більше 15 мільярдів гривень, не дивує, адже, Україні дійсно на державному рівні давно ніхто всерйоз не займався долею трамваїв та тролейбусів. Дивно інше – на 7-й позиції в рейтингу (після Києва, Харкова, Дніпропетровська, Одеси, Донецька та Запоріжжя) опинилась Вінниця – місто, куди їдуть здалеку, аби повчитись відроджувати електротранспорт, місто, яке не так давно дозволило собі зробити розкішний подарунок у вигляді двох трамвайних вагонів Львову (9-те місце в рейтингу).

Отже, за версією видання, Вінниця потребує 1,3 мільярда гривень інвестицій в розвиток електротранспорту. При цьому, тролейбусний парк потребує заміни 96% машин, а трамвайний – 100%(!), – вважають експерти «Forbes». Найстарішим вінницьким трамваєм вони називають 3 вагони 1953 року випуску, наймолодшим – 1989-го.

Може, дійсно, було б непогано подарувати усі наші «швейцарці» (про які, очевидно, «експерти Forbes», не догадуються), Києву, Львову чи іншим «побратимам» по горе-рейтингу, знайти десь приблизно 1,5 мільярда євро (один трамвай нині оцінюють у 1,5 млн євро) і придбати собі хоча б сотню новеньких надсучасних вагонів. Стільки ж можна витратити і на тролейбуси нового покоління (один коштує приблизно 2,5 мільйони гривень). Але аж ніяк повна модернізація вінницького транспорту не обійдеться в 1,3 мільярда гривень, як пише «Forbes-Україна».

«ТТУ сьогодні в принципі не може бути прибутковим…»

До речі, видання не повідомляє, звідки брало інформацію про стан речей в тому чи іншому місті. Тому, щоб з’ясувати реальну картину, звернемось до людей, які володіють цифрами і безпосередньо переймаються роботою електротранспорту. Наприклад, міський голова Вінниці Володимир Гройсман при згадці про публікацію у «Forbes-Україна» посміхається:

- Я не знаю, які критерії брали до уваги експерти, до міської ради ніхто за інформацією не звертався. Думаю, що з точки зору віку транспорту, всі міста України сьогодні приблизно в однаковій ситуації, тому що серйозних програм по оновленню транспорту в Україні, на превеликий жаль, поки що немає. Але все, що стосується трамваїв, я думаю, що ми – найкращі в Україні, що стосується автобусного муніципального парку, ми – одні з найкращих в Україні. Що стосується тролейбусів, з точки зору кількості – ми найкращі, а от по якості в мене є питання.

Аби ці проблеми розв’язати, у вересні у Вінниці розпочалась реалізація програми з капітального ремонту тролейбусних вагонів. До кінця цього року планується відновити 20 тролейбусів, ще 40 – наступного року.

- Якщо вдасться модернізувати ці 60 тролейбусів – ситуація кардинально зміниться, – каже Володимир Гройсман. – Головне, що ми розірвали ланцюг постійної і колосальної збитковості ТТУ, фактично підприємство котилось в прірву, ми зупинили цей процес і зараз уже можна говорити про модернізацію, про пошук нових можливостей. Але 250 мільйонів гривень, необхідних на оновлення тролейбусного парку – це недосяжна сума для бюджету міста. Тому ми шукаємо варіанти, в тому числі спілкуємось з міжнародними структурами.

- Сьогодні можна говорити про те, що Вінницьке ТТУ стало прибутковим?

- За нинішніх умов ТТУ в принципі не може бути прибутковим. Справа в тому, що пільги, які надаються підприємством, не відшкодовуються повністю з державного бюджету. Система пільг в нашій державі вкрай недосконала, її необхідно покращувати, щоб пільги отримали ті, хто їх справді потребує. Хоча, скажу, що сьогодні ми збільшили надходження до ТТУ: підприємство отримує за день більше 200 тисяч, раніше надходило 130-140 тисяч. Це дає можливість випускати в місто повний склад транспорту і думати про модернізацію.

Чи стане Вінницьке ТТУ тролейбусним заводом?

Тролейбусне депо Вінницького ТТУ сьогодні, без перебільшення нагадує справжній тролейбусний завод. Те, що мер і керівництво підприємства називають капітальним ремонтом, виглядає, як виготовлення абсолютно нового тролейбуса.

- Ми повністю оновлюємо кузов, робимо новий салон, ставимо нові сидіння, систему опалення, освітлення, інформаційну систему, вузли і агрегати теж піддаються капітальному ремонту, – розповідає начальник Вінницького ТТУ Володимир Бугайчук. – Якщо все йтиме такими ж темпами, за наступних два роки зможемо повністю оновити рухомий склад тролейбусів.

- Це вже по суті виходить новий тролейбус?

- Абсолютно правильно. Це – фактично новий тролейбус, який буде працювати 10 років без серйозних ремонтів. Витрачатись можливо доведеться тільки на ремонт вузлів і агрегатів, а на ремонті кузова вже будемо економити. Починаючи з наступного року ми вже відчуємо економічні результати цієї роботи.

Обходиться такий, фактично новий тролейбус вінничанам у 250 тисяч гривень. Це – для нас, – уточнює Володимир Бугайчук. Тоді, як ринкова ціна нового вагона – не менше 2,5 мільйонів гривень. Могли б, каже керівник підприємства, допомагати й іншим містам – брати замовлення, але для того, щоб займатися і власним транспортом і «чужим», потрібно збільшувати потужності, в тому числі й у кадровому плані.

- Наскільки, на Ваш погляд, відповідає дійсності інформація «Forbes-Україна» про застарілість вінницького електротранспорту?

- У нас в парку 133 тролейбуси, на лінії виходить 111. Трамваїв – разом з чеськими – біля 150 вагонів, виходить на лінію 74, – це без причіпних. Разом з причіпними – біля 90.

Найдавнішими трамваями можна вважати швейцарські, вони 1960-х років випуску, але, зважаючи на те, що у Швейцарії вони кожних 6 років капітально ремонтувалися і виходили практично нові, ми отримали трамваї, які можна вважати 5-річними. Але ми теж освоїли їх капітальний ремонт, тому по трамваях у нас проблем зовсім немає. Є два чеських трамваї, які пройшли модернізацію, на перспективу ще залишимо до 30 чеських трамваїв, адже у нас будуть будуватися нові лінії, переформатовуватись маршрути.

- Вінничани збираються продавати трамваї Львову?

- Вони оголосили тендер і ми будемо брати в ньому участь, якщо захочуть, ми, звичайно ж, продамо. Хоча я пропоную їм кращий варіант: зробити капітальне відновлення трамваїв, тоді вони гарантовано працювали б щонайменше 10 років. Ціна при цьому буде 550 – 600 тисяч гривень, а новий трамвайний вагон нині коштує 1,5 мільйона євро.

За бажанням львів’ян, вінничани могли б зробити їм ще один подарунок – транспортно-мистецький, але спочатку сюрприз чекає на Вінницю: уже за кілька днів містом поїдуть два тролейбусних вагони, стилізовані під Венецію та Париж. Далі з ТТУ обіцяють випустити «Відень», «Рим», «Лондон», «Прагу» та «Берлін».

«Ви живете у справжньому місті…»

З керівником Вінницького ТТУ Володимиром Бугайчуком ми розмовляли одразу після того, як він провів гостей із Дніпродзержинська. Депутат тамтешньої міської ради Гліб Морохов приїхав до Вінниці після того, як прочитав у ЗМІ про те, що тут досить успішно розв’язується проблема громадського транспорту.

- У нас залишилось 4 маршрути із 9-ти. Залишився 51 трамвайний вагон, але на лінію виїжджає 15-17 одиниць. Тому я сьогодні шукаю будь-які шляхи, щоб у Дніпродзержинську транспорт не лише жив, а й розвивався. У почуте про вінницький транспорт спочатку не вірилось, захотілось приїхати і на власні очі побачити вінницькі трамваї, дізнатись, як тут з’явились «швейцарці», що нині місцева влада готова робити, як співпрацюють з приватними перевізниками. Дуже здивувала форма. Те, що водії трамваїв і тролейбусів працюють у формі – ще міг повірити, але те, що в такій же формі їздять і водії маршруток – це супер. Дуже сподобалась ваша транспортна реформа, те, що створено єдиний центр, який займається розкладом, маршрутами тощо. Те, що ми побачили, – це конкретний приклад вирішення транспортної проблеми. Думаю, багато чого можна застосувати у Дніпродзержинську.

- Ваша влада готова це робити?

- Думаю, поки що, ні. Якщо у вас була політична воля мера, депутатів, усе це зрушило з мертвої точки. Нині ситуація в Дніпродзержинську набагато гірша.

На останок дніпродзержинський гість додав: «Ви ж живете у справжньому місті…». І цим він аж ніяк не хотів образити рідний Дніпродзержинськ. Каже, коли його дідусь керував місцевим ТТУ, тут були і трамваї, і тролейбуси, все працювало нормально, більше того, виносились грандіозні плани. Нині ж ситуація кардинально протилежна. Тому, вважає Гліб Морохов, приклад Вінниці показує, що вирішити можна будь-яку проблему. Головне – бажання.

Коментарі

Зображення користувача Andrey-1997.
Andrey-199704.10.2012 21:32 October 04, 2012

ТРОЛЛЕЙБУСНЫЕ ВАГОНЫ?? О___о

а поясніть як ТТУ може отримувати більше 200 000 грн на день? це скільки треба квитків продавати? виходе що мільйон квитків продаватись мав за тиждень - максимум за два. а ми такой картини не спостерігаємо. уже близько двох тижнів продаються квитки з номерами до 100 000

yrk_a писав: а поясніть як ТТУ може отримувати більше 200 000 грн на день? це скільки треба квитків продавати? виходе що мільйон квитків продаватись мав за тиждень - максимум за два. а ми такой картини не спостерігаємо. уже близько двох тижнів продаються квитки з номерами до 100 000

может и 200 если взять все трамы, тролли, автобусы, было по 1 гривни что с троллей и трамов более 100, когда ездили с 6 до 23, притом что выпуск был около 100 машин, а сейчас: 1:время 2:выпуск на десяток трамов и троллей 3:стоимость проезда
номер билета неговорит о их продаже, я сам работал, и возможно что одна пачка из 1000 на неделю а бывало на два дня, было у меня что получил 1000 талонов и был до этого талонов 400 остаток, то я 2 смены отьездил неоткрывая 1000, то поломались, то через 15 минут в дтп попали
Подумал что каждый кондуктор в месяц здает более 10 тысяч на троллях, их более 200, 10*200=20милионов:30=70000 гривен одни тролли, в трамваях там еще больше, там до 20000 а кондукторов чуть менее пускай 150 неменьше, выходит 20*150=3милиона:30=100 тысяч ежедневно, 100+70=170 тысяч только с трамов и троллей, притом что 10000 каждый кондуктор тролля это я загнул, слыхал что есть 13 и 14 тысяч
Один номер билета дублировался ранее 42 раза, разные серии билета

Зображення користувача лариса.
лариса06.10.2012 19:53 October 06, 2012

1) Билеты на автобусы печатаются отдельно, т.к. другая цена.
2) Номерация билетов у каждого кондуктора идет паралельно(От 000001 и до 999999). Разный только шифр серии. Выпуск троллейбусов 110, трамвайных вагонов 90. Вместе 200едениц. +какую-то часть дают автобусы. Т.е. в среднем около 500-700 билетов в день где-то каждый.

лариса писав: 1) Билеты на автобусы печатаются отдельно, т.к. другая цена.
2) Номерация билетов у каждого кондуктора идет паралельно(От 000001 и до 999999). Разный только шифр серии. Выпуск троллейбусов 110, трамвайных вагонов 90. Вместе 200едениц. +какую-то часть дают автобусы. Т.е. в среднем около 500-700 билетов в день где-то каждый.

думаю что тролли продпют более 500 билетов день ну скорей всего 3,5,10 маршрут. трамваи то до 1000
это пишется с расчетом что будний день и полная 9 часов смена, плохо что нет доступа к инфе, в деспечерской вессит выписка по выручке то там написано сколько по депо в среднем в час. то по 1 гривни было около 50 гривен в час, это на все маршруты в том числе 1,2,,,,,14,16