Львів може мати свій гоноровий трамвай
Проблеми старенького трамвая, або чому трамваї з Вінниці не поїдуть у Львів.
Для випуску першого трамвая міські посадовці пропонують депутатам закласти 12 млн. грн. у цьогорічному бюджеті розвитку. За словами Володимира Будзана, заступника директора департаменту житлового господарства й інфраструктури ЛМР, за ці кошти планують придбати перший трамвай у фірми, яка погодиться виготовляти ці транспортні засоби в нашому місті.
— Уже нині є зацікавлення кількох фірм, які хотіли би виробляти трамваї у Львові. Йдеться про ЛАЗ, спільне українсько-німецьке підприємство «Електрон-транс», «Крюківський вагонобудівний завод» із Кременчука. Ще декілька потенційних виробників є в Санкт-Петербурзі. Ми зацікавлені, щоби трамваї безпосередньо виготовляли в нашому місті. Однак часу не так багато. Щоб виготовити трамвай, треба приблизно дев’ять місяців. Якщо депутати зволікатимуть із рішенням про виділення коштів, то не встигнемо цього зробити 2012 року. Адже від моменту закладення коштів треба ще півтора місяці на проведення тендера на закупівлю трамвая, — розповів В. Будзан.
За його словами, виготовлення першого трамвая коштуватиме значно дорожче, ніж 12 млн. грн., однак інвестор вкладатиме гроші в перспективу. На думку посадовця, в місті можна налагодити виробництво 10-20 трамваїв у рік. Вони будуть дещо дешевшими за закордонні аналоги, і це дасть змогу місту швидше оновити парк. У перспективі ж львівські трамваї зможуть купувати Вінниця, Євпаторія та Житомир — міста з вузькими коліями.
Щоправда, грошей на випуск першого трамвая і налагодження виробництва в міському бюджеті може й не бути. А от ситуацію із трамвайним парком необхідно поліпшити якнайшвидше. Загалом нині на балансі ЛКП «Львівелектротранс» є близько 120 трамваїв. Однак, за словами Миколи Жука, начальника управління транспорту та зв’язку Львівської міськради, реально «на ходу» лише 50-52 вагони. Серед них і 22 німецькі, які місто придбало в 2007-2008 роках. Водночас для нормальної роботи електротранспорту треба, щоб на лінії виходили щонайменше 70 машин одночасно.
— Майже всі львівські трамваї вже відпрацювали свій ресурс. Їх середній вік — 26 років. А, згідно з нормами, експлуатаційний термін становить
15 років. Наші трамваї дедалі частіше виходитимуть із ладу. Треба негайно думати про оновлення парку, — стверджує В. Будзан.
Додаткові трамваї хотіли закупити у Вінниці. За словами М. Жука, там є хороша ремонтна база. У тому місті планували закупити сім-вісім капітально відремонтованих чеських машин, подібних на ті, що нині курсують львівськими вулицями. Вартість однієї становила би приблизно 150 тисяч гривень. На додаток до покупки вінничани пообіцяли подарувати Львову ще три трамваї. Однак на таке не погодилися депутати міської ради — за їхніми словами, треба не купувати чужі відремонтовані, а самим ремонтувати.
— Ми не проти ремонтувати, однак наразі на це немає коштів. Залежно від стану трамвая ремонт одного обходиться у 100-100 тисяч гривень. Нині в депо 20 вагонів чекають на ремонт. Підприємство з початку року власними силами відремонтувало два трамваї, — розповів Микола Жук.
Не краща ситуація і з львівськими тролейбусами. Як зауважує директор тролейбусного депо ЛКП «Львівелектротранс» Володимир Карпа, нині на лініях працюють 60 тролейбусів.
— Більшість машин у депо застарілі, вони відпрацювали близько 30 років. 16 з них не підлягають ремонту. П’ять тролейбусів іще можна відремонтувати. Проте на ремонт однієї машини необхідно близько 150-180 тис. грн. Із впровадженням нової маршрутної схеми основне навантаження лягло на електротранспорт. Тому просто необхідно оновлювати тролейбусний парк, — розповідає пан Карпа.