Приватні перевізники та Вінницька транспортна компанія звернулись з клопотаннями щодо перегляду тарифів на проїзд
Протягом року вінницькі маршрутники вже неодноразово зверталися до міської ради з клопотанням про перегляд тарифів на проїзд, посилаючись на подорожчання запчастин та матеріалів і пального. Через законодавчу невизначеність з компенсаціями за перевезення пільговиків та значне підвищення складових тарифу в складній ситуації зараз опинилося і КП «Вінницька транспортна компанія». Тому 28 січня під час засідання виконкому було підняте питання щодо перегляду плати за проїзд у маршрутках та муніципальному транспорті.
Під час розгляду рішення про затвердження фінансового плану КП «Вінницька транспортна компанія» на 2016 рік директор департаменту енергетики, транспорту та зв’язку міської ради Олексій Пидоченко повідомив, що до міської ради ще рік тому почали звертатися приватні перевізники щодо необхідності перегляду тарифів на проїзд. На сьогодні діючий тариф на перевезення маршрутним таксі у місті становить від 2,5 грн. до 3 грн. Основні складові тарифу – вартість запасних частин, матеріали та дизпаливо від часу затвердження тарифу, - а це 2014 рік, - суттєво зросли.
Також він зауважив, що в фінплані КП «Вінницька транспортна компанія» запланована потреба у компенсації перевезень пільгових категорій населення. Але на сьогодні питання субвенції на відшкодування з держбюджету перевезень пільговиків так і не врегульовано. А їх у Вінниці близько 120 тисяч – фактично кожен третій житель міста користується пільгою на безкоштовний проїзд. За інформацією Вінницької транспортної компанії, в 2015-му році пільговими перевезеннями в електротранспорті скористалось 77 млн. пасажирів, в муніципальних автобусах – 9 мільйонів.
«В зв’язку із невизначеністю державного фінансування по перевезеннях пільгових категорій громадян підприємство може опинитись у скрутному фінансовому становищі: з початку року Вінницька транспортна компанія здійснює ці перевезення без надходження субвенції на відшкодування з державного бюджету. Цими пільгами у місті користується 120 тисяч громадян, - зазначив Олексій Пидоченко. – Діючі тарифи на проїзд були затверджені ще в 2014 році, за цей період всі складові тарифу значно зросли».
Зокрема, у діючому на сьогодні тарифі на проїзд було враховано вартість електроенергії 41,94 коп. за 1 кВт*год., а на сьогодні її ціна зросла майже вдвічі – до 78,9 коп. Вже у березні цього року відбудеться чергове подорожчання електроенергії до 99,0 коп., а з вересня – до 1,29 грн. за кВт*год.
За цей час зріс і розмір мінімальної заробітної плати, який враховано в діючому тарифі. У 2014 році мінімальна зарплата становила 1218 грн., у 2015-му її було підвищено до 1378 грн. Крім того, очікуваний розмір мінімальної заробітної плати у 2016 році має ще зрости – до 1434 грн. Також підприємство має забезпечувати і виплату індексації заробітної плати працівникам, а індекс інфляції в минулому році за даними Мінфіну склав 43,3%. Відтак виплата індексації по Вінницькій транспортній компанії у 2015 році складала 1,5 млн. грн. щомісяця.
Внаслідок валютних коливань значно виросла вартість запасних частин та матеріалів, які використовуються для технічного обслуговування транспорту (з 2014 року зростання відбулось на 40-50%).
«На сьогоднішній день ГО «Маршрут» знову подали заяви та відповідні розрахунки на перегляд тарифів. Також із таким клопотанням звернулось і Вінницька транспортна компанія, - каже Олексій Пидоченко. - Враховуючи ріст складових тарифів на перевезення, багато міст України збільшили тарифи на перевезення ще торік».
Міський голова Сергій Моргунов зазначив, що потрібен ретельний аналіз показників і розрахунків всіх складових, перед тим, як приймати будь-які рішення. «Ми всі розуміємо, що в державному бюджеті 2016 року не передбачена субвенція за перевезення пільгових категорій громадян, але на сьогоднішній день всі пільговики у місті Вінниці їздять безкоштовно. Знаємо, що сьогодні є ця проблема, і ми над нею працюємо з Кабінетом Міністрів. В суботу я був на звітно-виборчій конференції Асоціації міст України, і це питання теж гостро піднімалося представниками різних територіальних громад, бо проблема стоїть достатньо гостро і стосується всіх міст. Ми не знаємо, яке буде остаточно прийняте рішення Урядом, яким можуть бути внесені, або не внесені зміни до бюджету чи до законодавства, але кілька варіантів пропонувалося, звідки взяти гроші для відшкодування. Ми повинні дочекатися рішення Уряду, - зауважив Сергій Моргунов. - Що стосується інформації, яка була озвучена, то я думаю, що щодо всіх економічних аспектів тарифу однозначно мають визначитись фахівці. І я даю доручення відпрацювати цю ситуацію, щоб чітко розуміти, яка картина. Все має бути економічно обґрунтованим. А після того ми вже будемо звертатися і до профспілок, і до громадськості, та приймати відповідне рішення з врахуванням пропозицій Кабміну, можливостей державного бюджету та можливостей бюджету міста Вінниці».
Очолить цю роботу заступник міського голови Галина Якубович. Мер також нагадав, що нещодавно були внесені зміни до міського бюджету, згідно з якими були виділені кошти на передані громаді 9 ПТУ та збереження харчування дітей у школах. «Сьогодні у нас навантаження достатньо суттєве: харчування учнів з держбюджету відмінили - тож ми виділили з бюджету міста 6,5 млн до кінця навчального року. 9 ПТУ – це навантаження на міський бюджет у 105 млн грн. Якщо говорити про пільгові перевезення, то в тих об’ємах, які сьогодні існують тільки для мешканців міста Вінниці, це мінімум 120 млн при існуючому тарифі. Тому ми повинні приймати виважені рішення, в першу чергу враховувати інтереси територіальної громади міста Вінниці і малозабезпечених верств населення та тих пільгових категорій громадян, які сьогодні по закону мають на це право».
Департамент у справах ЗМІ
та зв’язків з громадськістю
Вінницької міської ради