Київські трамваї: як було і як стало
ІСТОРИЧНА ПРАВДА - Київські трамваї: як було і як стало
Ці фото з сайту "Пам'яті київських трамваїв" достатньо відомі в мережі, регулярно передруковуються у блогах тощо. Знімки зроблені трьома фанатами електротранспорту з Заходу - в 1950, 1976-78 і 1985 роках.
У травні 2012-го "Історична Правда" сфотографувала ті ж місця з того ж ракурсу.
Трамвай витворює цілковито новий вигляд міського ландшафту. Важко повірити, але столичний фунікулер, без якого дніпровські схили вже не уявити, спершу був усього лишень частиною трамвайного маршруту №15. Навіть талон окремий не треба було купувати – просто пересів на Боричевому Току - і все.
Так сталося, що київська влада трамвай не полюбила. У мегаполіси, де від трамвая відмовилися давно, він повертається. Лондон, Париж, Новий Орлеан, Афіни, Торонто, Міннеаполіс, Мілан, Прага, Женева… А в Києві трамвайних рейок стає все менше. Їх знімають, щоб звільнити вулиці двигунам внутрішнього згорання.
Вочевидь, це об’єктивний процес. Але кожен, хто їздив у дзвінкому трамваї, має право на ностальгію. Й напередодні Дня Києва ІП пропонує читачам подивитися, якою була столиця кількадесят років тому - і як ті ж самі місця виглядають тепер.
До речі, ці кольорові фотки цінні не тільки з точки зору занепаду столичного електротранспорту. Непостановочні кадри західних "трамваєфілів" показують нам звичайне вуличне життя Києва і киян. Деякі місця вже й упізнати неможливо – так стрімко росте й змінюється місто. І це не добре і не погано, це просто історичний факт :)
Порівняйте самі - як було і як стало: