Нові швейцарські трамваї вже в Україні: що чекає пасажирів

Зображення користувача Гість.
Автор: Гість (не перевірено) / Дата: 10.09.2023 16:40 /

Вулицями України почали курсувати нові швейцарські трамваї Schindler Be 4/8, отримані з кантону Базель-Ланд. Поки що вони працюють у тестовому режимі, але вже зовсім скоро вийдуть на маршрути з пасажирами. У Львові тестові рейси стали справжньою подією — оновлення трамвайного парку давно на часі. І якщо у сфері цифрових сервісів користувачі шукають нові формати взаємодії, як у випадку з PIN UP, то в транспорті українці очікують на комфорт і безпеку. Саме це й обіцяють швейцарські вагони.

Перші кроки: навчання та тестові поїздки

У серпні цього року на трамвайному маршруті у Львові розпочалися випробувальні поїздки нових для міста вагонів Schindler Be. Поки що вони курсують без пасажирів — на цьому етапі водії та інженери перевіряють роботу техніки в умовах реального міського руху.

Перед тим як вийти на маршрут, кожен водій проходить щонайменше кілька десятків годин навчання, щоб освоїти особливості керування цими вагонами. У Швейцарії, де трамваї раніше використовувалися, вони курсували здебільшого по виділених коліях, тоді як у Львові їх інтегрують у загальний потік транспорту. Для адаптації до місцевих умов фахівці внесли технічні зміни: додали поворотні сигнали, стоп-світло й габаритні вогні. Ці оновлення відповідають українським стандартам безпеки та забезпечують зручну й безпечну експлуатацію вагонів у міському середовищі.

Особливості Schindler Be 4/8: що нового для пасажирів

Трамваї Schindler Be 4/8 мають три секції та оснащені частково заниженою підлогою, що робить посадку комфортною для маломобільних пасажирів і тих, хто подорожує з дитячими візками. Кожен вагон розрахований на перевезення кількох сотень людей, що дає змогу зменшити навантаження в години пік. У порівнянні з трамваями типу «Татра», ці машини вирізняються не лише місткістю, а й ефективністю: вони економніше витрачають електроенергію, що сприяє зменшенню експлуатаційних витрат і є більш екологічним рішенням. Серед ключових плюсів:

  • сучасний салон із комфортними сидіннями;
  • плавний рух завдяки модернізованій підвісці;
  • суттєво менший рівень шуму;
  • доступність для маломобільних груп;
  • новітні системи безпеки та ефективне освітлення.

Усе це дозволяє говорити про справжній крок уперед у розвитку міського транспорту — з акцентом на комфорт, інклюзивність та екологічність.

Чому саме Schindler Be 4/8

Рішення закупити трамваї Schindler Be 4/8 має кілька ключових аргументів. По-перше, ці вагони вже встигли зарекомендувати себе в європейських містах як надійний та зручний транспорт. По-друге, їхня конструкція дозволяє відносно швидко адаптувати техніку до особливостей українських колій та умов руху. І, нарешті, тривалий ресурс служби означає, що місто отримає трамваї з великим запасом на майбутнє.

Згідно з проєктом, Україна отримає 23 таких вагони та ще 10 додаткових — від компанії Baselland Transport — у ролі «донорів» для запасних частин. Це рішення суттєво спростить технічне обслуговування й допоможе скоротити витрати в перспективі. Очікується, що вже наприкінці цього місяця львів’яни зможуть проїхатися у нових вагонах на регулярних рейсах.

Як це вплине на українські міста

Хоча випробування трамваїв Schindler Be наразі відбуваються лише у Львові, такий підхід може зацікавити й інші міста України. Успішна інтеграція іноземних вагонів показує: навіть за обмежених фінансових можливостей оновлення громадського транспорту можливе завдяки міжнародній співпраці.

Громадський транспорт — це більше, ніж засіб пересування. Він формує якість життя містян, впливає на екологію та визначає темпи розвитку міста. Серед переваг нових трамваїв:

  • менші викиди в атмосферу;
  • зручніші та комфортніші поїздки;
  • економне споживання енергії;
  • зростання привабливості трамвая як альтернативи приватному авто.

Такі зміни не лише полегшать життя пасажирів, а й сприятимуть зменшенню заторів, заохочуючи містян частіше залишати власні машини вдома.

Нові швейцарські трамваї — це лише початок. У найближчі роки українські міста планують розвивати сучасний громадський транспорт: впроваджувати електробуси, низькопідлогові трамваї та зручні цифрові сервіси для пасажирів, зокрема GPS-навігацію.